duminică, 4 martie 2012

Carmen´s Brownies







Gusulita:

Când am primit această reţetă, se chema chec cu glazură de ciocolată.
Mi-a scris-o, pe o foaie de hârtie, acum îngălbenită de vreme,  fosta mea  colegă de la Centrul de Chimie din Timişoara, Carmen Maran. Am reprodus reţeta de foarte multe ori cu success şi am recomandat-o, adesea, altora. Iar azi, când am recunoscut scrisul de scolariţă cuminte al lui Carmen, am revăzut, cu ochii minţii, acele vremuri şi, brusc, sub imperiul emoţiei şi al nostalgiei, m-am hotărât să redenumesc  produsul, după cum se vede mai sus.
Fetiţele noastre erau colege de clasă pe atunci şi  îmi place să cred că şi Carmen mai face, din când în când, prăjitura aceasta, pentru Flavia, aşa cum şi eu am preparat-o,  acum vreo două zile, pentru Lizuca.

Pentru o tavă de cuptor ( 30/36 cm)
100 g cacao
1 pahar de lapte
200 g unt
400 g zahăr
4 ouă
1 1/2 pahare de făină
o linguriţă de parf de copt
Amestecul de zahăr, cacao, unt şi lapte se dă  pe foc, într-un vas potrivit, şi fierbe câteva clocote. Din această compoziţie punem deoparte 10-12 linguri, pentru glazură.

 Restul se lasă la răcit, la temperatura camerei, timp în care batem albuşurile spumă. Nu uitaţi, vă rog, să faceţi testul cu întorsul vasului: Spuma trebuie să fie tare şi lucioasă.  Adăugăm, pe rând, amestecând bine,  gălbenuşurile, făina şi praful de copt, apoi, cu mare grijă, spuma bătută, prin mişcări de sus în jos, în aşa fel, încât aluatul să rămână aerat.


Turnăm compoziţia în tavă, coacem 35-40 de minute, la 175 de grade. Peste prăjitura încă fierbinte, turnăm glazura şi tăiem cubuleţe potrivit de mari. Eu am mai presărat, de data aceasta, fulgi de ciocolată.

Vă urez şi eu, precum mi-a urat Carmen, cu ani în urmă: Poftă bună!






Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu