marți, 28 februarie 2012

Chec din albuşuri cu glazură de portocale








 Gusulita:

Se adunaseră mai multe albuşuri în frigider, când, într-o seară, am început să fac un pic de ordine printre reţete. Ştiţi şi voi, hârtiuţe, reţete notate în grabă, tăieturi din ziare, caiete vechi, unele scrise chiar de străbunica mea. Am descoperit astfel această simplă şi bună reţetă de chec.  Este un chec pufos şi uşor, datorită faptului ca are puţine grăsimi. Iar ciocolata  pe care  am folosit-o eu poate fi înlocuită de fructe zaharisite, de alune sau de nuci. Glazura rece cu suc de portocale a fost o hotărâre spontană, pe care nu am regretat-o. Vă doresc succes !
Nu ştiu de ce nu am folosit forma de chec. Vă las pe voi s-o încercaţi, astfel, va ieşi mai înalt.

Pentru  20 de felii:

7 albuşuri
210 g zahăr
140 g făină
70 g unt topit
1/2 linguriţă praf de copt
1-2 linguri fulgi de ciocolată, sau alte ingrediente după gust

Pentru glazură:

3-4 linguri zahăr praf
Sucul de la o jumătate de portocală

Batem albuşurile spumă, bunica mea spunea: “Atunci când crezi că spuma e gata, să mai continui câteva minute. Iată proba: Dacă puteţi întoarece vasul fără ca spuma să se scurgă, e gata. Adăugăm zahărul, mai batem un pic, adăugăm făina, amestecată în prealabil cu praful de copt, turnăm, cu atenţie, untul topit, care s-a răcit puţin, şi presărăm, în alutatul uşor şi spumos astfel obţinut, fulgii de ciocolată. Dacă apelaţi la fructe zaharisite, aveţi grijă să le treceţi, uşor, prin făină. În acest fel nu vor ajunge, toate, în partea de jos, la copt, ci vor  rămâne în masa prăjiturii.
Ungem o formă, eu am avut una de tort de 28 de cm diametru. Coacem, la 175 de grade, aproximativ 40-45 de minute. Încercaţi cu scobitoarea dacă s-a copt.
În timp ce se răceşte, pregătim glazura. Adăugăm la zahărul praf  suc de portocale, mestecând mereu, până obţinem o masă omogenă, ce poate fi unsă. Nu trebuie să fie nici zgrunţuroasă, dar nici prea lichidă. O turnaţi pe suprafaţa prăjiturii şi lăsaţi să se întărească, înainte de a o tăia.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu