marți, 6 martie 2012

Tortul Bicicleta






  Gusulita:

Am ales acest tort, la care mă gândesc de o bucată de vreme, pentru debutul lui Guşuliţă pe Facebook. L-am făcut cu elan, cu bună dispoziţie şi cu drag, şi mi se pare, pentru debut..., un tort destul de reuşit.
Spun că mă gândesc de un timp la el, pentru că am vrut să fie surpriza  de ziua lui Andrei şi am avut două probleme de rezolvat:  pe de-o parte, trebuia să îl îmbrac în fondant, ceea ce nu am făcut niciodată, şi tot din fondant să realizez decorul, adică bicicleta; pe de altă parte, trebuia să folosesc o reţetă fără cremă de unt sau frişcă, ceea ce nu  prea este pe gustul lui Andrei. Modul de realizare a fondantului l-am găsit, detaliat, în Blogul Antoninei -Ducegării culinare – , şi pe această cale îi mulţumesc. Iar reţeta de tort, unde credeţi că am aflat-o? În Sanda Marin. Am mai vorbit noi de Sanda Marin, o adevărată comoară! Când veţi citi reţeta (pe care am adaptat-o niţel, după necesităţi, ştiţi voi, pe ici pe colo, prin părţile esenţiale...) îmi veţi da dreptate !
Am purces să caut tot ce am avut nevoie, culori alimentare, marshmallows, zahăr praf, migdale, cozonac uscat, lămâi, portocale şi altele mai mărunte, şi m-am pus pe treabă!

Pentru glazura de fondant:

750 zahăr praf
70 g margarină
300 g marshmallows
colorant alimentar, după nevoie
100 g amidon
4 linguri de apă

Pentru tort: 

250 g zahăr praf
o portocală
150 g unt
8 gălbenuşuri
4 albuşuri
zeama de la o lămâie
100 g de faina

Pentru cremă:

2-3 felii de cozonac uscat
sau biscuiţi dulci
1 lingură de lichior de portocale
2 linguri de migdale măcinate
50 ml de sirop de zahăr
dulceaţă de portocale

În seara precedentă, am topit în cuptorul cu microunde bombonele de vată de zahăr, peste care am turnat 4 linguri de apă,  cam 1,5 minute la 900W. La pasta obţinută, am adăugat zahărul praf, amidonul şi margarina, şi am frământat totul cu nădejde, sper că voi aveţi un robot de bucătărie, al meu tocmai şi-a dat duhul...
Obţinem astfel o cantitate apreciabilă de masă maleabilă, pe care o putem colora, parţial sau complet, după gust, ca apoi să o aşezăm, ca să se odihnească, în frigider, până a doua zi.

În ziua cu pricina,  am ras coaja de portocală şi am alăturat-o zahărului praf, căruia i-a împrumutat aroma, am bătut spuma de albuşuri, am frecat untul cu zahăr, am adăugat, pe rând, gălbenuşurile, amestecând mereu, apoi zeama de la o lămâie, făina şi, în final, albuşurile bătute spumă. Am uns forma detaşabilă de tort cu unt, am presărat-o cu făină şi am copt tortul aproximativ 50 de minute, la foc potrivit.  Vă sfătuiesc să încercaţi dacă e copt şi să-l lăsaţi un pic cu focul stins în cuptor.

Am tăit tortul în două, având grijă ca felia de sus să fie un pic mai subţire, din pricina fondantului.

Am fiert, din 3 linguri de zahăr şi puţină apă, un sirop, l-am pus peste feliile de cozonac, am amestecat bine, am mai adăugat şi migdalele măcinate, lichiorul, dulceaţa de portocale şi am omogenizat totul, până la o consistenţă cremoasă.

Între timp, am scos fondantul din frigider, l-am mai pus câteva secunde în cuptorul de microunde, să se înmoaie, şi l-am întins cu un sucitor, folosind, şi sus şi jos, o folie alimentară. Trebuie să vă ungeţi degetele cu unt sau margarină, şi să puneţi masa de fondant între două straturi de folie alimentară. Compoziţia asta e pe cât de dulce, pe atât de lipicioasă...

Am uns tortul cu cremă, am acoperit cu cea de a doua felie, am uns-o pe aceasta cu gem de portocale şi  am aplicat cu grijă fondantul.

Figurina de decor, albastru "Bianchi", este o alta poveste...trăiască Internetul, dragi prieteni! Eu nu prea am veleităţi artistice, nu mă prea calcă muzele...şi, ce să vă mai spun, nici printerul nu mai avea cerneală! Dar românii au talent! Am purces la o cercetare a vastelor întinderi ale Webului, am găsit 2 desene  potrivite, le-am copiat, veţi râde, punând o foaie de hârtie pe sensibilul ecran al laptopului...( nu cred să mai fi procedat cineva în acest fel...), le-am combinat şi iată, mi-a ieşit figurina lansată într-o mişcare aerodinamică, sau nu am dreptate ? Despre cum am colorat şi format  fiecare element...nu vreau să vă mai plictisesc... Am câştigat experienţă, data viitoare va fi mai bine !


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu