luni, 7 mai 2012

Supa de sfeclă



Dragi prieteni, mă aflu acasă, la Timişoara. Am lipsit doi ani. Am câteva zile libere, îmi vizitez familia şi prietenii şi mă plimb un pic prin oraş. Am fost plăcut impresionată de faptul că s-au făcut multe piste de bicicletă şi, în cartierul unde stau eu, multe case s-au renovat. Mi-a făcut plăcere să beau o limonadă pe o terasă în Centru, cu o prietenă, să trec pe străzile binecunoscute, prin parcul din spatele Hotelului Continental, să stau în grădină cu verişoara mea, familia ei şi simpaticii ei căţei. S-au deschis nenumărate terase, unde se oferă o gamă largă de sucuri proaspete, căpşuni, zmeură, măr cu grepefrut, sau, pur şi simplu, limonadă, într-o căniţă de jumătate de litru. Pe căldurile care sunt acuma, un adevărat deliciu! Voi ştiţi, toată lumea se întrece în a mă răsfaţa cu diferite specialităţi. M-am delectat mâncând cantităţi imense de caş proaspăt cu ridichi, ridichi extrem de gustoase. Am mâncat mici, ciorbe şi sarmale, şi unele din specialităţile gătite de Arjana sau de mama vor apărea, desigur, pe masa lui Guşuliţă.

Într-o  zi,  mama a preparat una din supele ei preferate, cea de sfeclă roşie, pe care doresc să v-o prezint astăzi.

Pentru 6 porţii:

O ceapă
O sfeclă  de 300 g
Un cartof mai măricel
Pătrunjel verde tocat
2 felii de pâine
O nucă de unt

Se curăţă  sfecla, cartoful  şi ceapa, şi se pun la fiert, tăiate bucăţi, în aproximativ un litru şi jumătate de apă.  Se adaugă sare după gust.
Când s-au fiert, se dă totul prin blender.
Se mai adaugă apă, dacă e necesar, şi se mai fierbe câteva clocote. La sfârşit, punem, în supa-cremă astfel obţinută, o nucă de unt.
Înainte de a servi, tăiem pâinea cubuleţe, ungem o tigaie cu puţin ulei de măsline, prăjim crutoanele, presărăm pătrunjel tocat în supa fierbinte, acrim, după gust, cu zeamă de lămâie.
Oferim, la această uşoară, acrişoară, inedită supă de sfeclă roşie, crutoane de pâine şi smântână.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu