luni, 1 octombrie 2012

Ștrudel cu dovleac





Am cumpărat foile gata făcute, ne spune Mioara. Dar când m-a sunat să mă anunțe că îmi trimite rețeta, mi-a povestit în amănunt cum anume făcea mama ei foaia de ștrudel. Cum folosea pentru aluat făina de calitate, "două nule" cum se zicea la noi, și punea doar apă, sare și puțin oțet, cum frămînta îndelung și apoi lăsa să se odihnească aluatul sub o oală încălzită. Cum întindea o fața de masă și pe ea, trăgea apoi aluatul din colțuri pîna era așa subțire încât vedeai prin el modelul imprimat al feței de masă. Cum sufla și foaia de aluat se umfla,se ridica un pic, și îl rula apoi cu fața de masă cu tot. Da, amintirea vie din copilărie, când ochii albastrii, inteligenți ai Mioarei observau și înregistrau tot.

Dar să revenim. De data asta, Mioara a cumpărat foile de ștrudel.
Într-un pachet am avut 15 foi spune ea, din care ies 5 rulouri de ștrudel (3 foi pe rulou)
Pentru umplutură:
* 1,5 - 2 kg de dovleac
* 100 g de zahăr
* scorțișoară
*unt si ulei pentru uns foile

Am curatat dovleacul, zice Mioara, si l-am dat pe răzătoare, dupa care l-am călit cu puțin unt (50g), zahăr și scorțișoară. Se călește dovleacul la foc mic si se amestecă să nu se prindă de fund (de aceea sunt bune oalele din fontă sau cele cu fundul gros).

Dupa ce dovleacul s-a răcit, se pregătesc foile care se ung, pe rând, cu unt topit amestecat cu ulei (eu folosesc mereu acest amestec la plăcinte și alte prăjituri). Se ung 3 foi care se așează una peste alta. Peste ele se pune cu lingura umplutura de-a lungul unei laturi a foilor, nu întinsă pe toata foaia. Peste dovleac se presară un pic de griș să absoarbă surplusul de lichid, ca umplutura să nu fie apoasă.
Se ruleaza foile. Tava se unge La rândul ei. Rulourile se ung si ele la suprafață, in așa fel incât după coacere devin aurii și crocante. Se coace ștrudelul cam 40 de minute la 175 de grade.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu