luni, 13 februarie 2017

Mâncare de fasole uscată și costiță afumată în Crock Pot


                                             

Această invenție, slowcooker sau Crockpot vine din America și este vasul ideal pentru aceeia dintre noi  la care nu le place să petreacă prea mult timp la cratiță. Se pretează perfect la gătit tot felul de carne, fripturi de porc și vită, pui întregi care ies zemoși și fragezi, tocănițe și gulaș, orice fel de carne iese ca untul de moale și fragedă fără să se usuce.
Secretul este un vas de ceramică gros, sau din aluminiu cu teflon, al meu este de ceramică, detașabil, în care se poate și servi mâncarea, si o mantie de metal, care încălzește cel mult la 98 de grade. Are două trepte, hogh 98 de grade și low , 92 de grade și mai are și o funcție de păstrat la cald mâncarea. 
Gătirea necesită foarte puțină apă și practic deloc grăsime, sau doar un pic pentru gust. Consumă mult mai puțin curent decât cuptorul clasic.


                          
   
    Eu l-am primit recent si am gătit deja diverse, dar ceea ce vreau azi să vă prezint este această mâncare de fssole care a iesit foarte gustoasă.


E adevărat, am recurs la un truc, am cumpărat fasolea gata fiartă la conservă. Dar asta doar pentru că nu m-am planificat prea bine. Recomandarea este în cazul fasolei și a altor legume uscate o prefierbere rapidă înainte de a fi introduse în crockpot împreună cu carnea și alte legume. 
Această fierbere sub capac, la temperatură redusă imită intr-o formă modernă gătitul pe vatră în vas de pământ. Abia aștept sA gătesc niște sarmale! 
Dar haideți să vă descriu rețeta. 
300 g de costiță de porc afumată 
O ceapă
Un morcov
2-3 căței de usturoi
O bucată de țelină 
2 conserve mari de fasole pe care le puteți înlocui cu 500 g de fasole boabe înmuiata și prefiartă cam 15-20 de minute 
O lingură de făină 
O lingurița de boia
2 linguri de ulei 
Sare 
O lunguriță pastă de gulaș ( pentru că am avut ) 
O linguriță de cimbru uscat 

Am mărunțit legumele, am curățat și feliat ceapa și usturoiul și le-am plasat pe fundul vasului de ceramică a oalei noastre electrice . Am spălat coastele si le-am adăugat . Am programat crockpotul la 4 ore, high, adică 98 de grade . 
După două ore am adaugat cele doua conserve de câte 420 de grame . Vasul meu are o capacitate de 6,5 l . 
Am mai lăsat sa fiarbă încet încă doua ore. 
Am încălzir uleiul într-o tigaie, am presărat făina, am prajit un pic. La fasole rântașul poate fi ceva mai închs, îi dă o aromă de caramel. Am adaugat boiaua și pasta de gulaș si am luat de pe foc. Am turnat în fasole în ultimele 10 minute de fierbere lentă . De altfel evitați să ridicați capacul, mai ales în prima parte a fierberii. Scăderea temperaturii prelungește timpu de fierbere. 
Am putut servi musafirilor o fasole delicioasă ! 
Rețeta se poate desigur adapta și la un mod clasic de pregătire, în oală, pe plită, dar tot cu o fierbere înăbusită și înceată. 
Am servit cu ceapă roșie crudă ! Merge însă de minune cu o salată de varză murată ! 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu