duminică, 12 aprilie 2020

Turtă de Paști (Osterfladen)






M-am ferit să denumesc această prajitură cu aluat crescut "cozonac" pentru că ceea ce noi numim cozonac este un aluat crescut mai complex, care, după mine , necesită dexteritate și experiență.
Această cocătură este uśor de realizat, ingredientele nu sunt prea multe și nici prea pretențioase. Osterfladen este o prajitură care și prin numele ei e legată de tradițiile de Paști din Germania, și de aceea,  câte case atâtea rețete. Eu am ales-o pe cea recomantată de Alfons Schubeck, bucătarul meu preferat. Eu zic că mi-a reușit, și dacă nu vă încumentați să vă apucați de un cozonac, încercați această rețetă .

Avem nevoie de :
  • 250 g de făină
  • Trei  gălbenușe
  • Trei linguri de zahăr
  • Un praf de sare
  • 20 g de drojdie proaspătă
  • 75 ml de lapte
  • 75 g de unt
  • 80 g de stafide
  • 2-3 linguri de rom
  • 30 g de portocale zaharisite
  • Un pic de făină pentru masa de lucreu
  • 30 g de marmeladă de caise
  • 4-5 elinguri de apă
  • 50 g de zahăr praf
  • O lingură de suc de lămâie


Trecem prin sită faina . Amestecăm drojdia cu laptele călduț și un pic de zahăr.și turnăm amestecul intr-o mică adâncitură pe care am făcut-o în făină. Presăram un pic de făină deasupra și acoperim bolul cu un ștergar curat după care îl lăsăm la cald cam 20-30 de minute să fermenteze drojdia. 
Intre timp amestecăm gălbenușurile cu zahăr și înmuiem portocalele zaharisite precum si stafidele în rom. Frecăm untul spumos. După perioada de fermentare turnăm puăle, apoi untul și frământăm fie cu robotul fie cu mâna un aluat elastic . Adăugăm stafidele și fructele zaharisite, le incorporăm bine și mai lăsăm aluatul la cald o jumătate de oră. Il coacem aproximativ 40 -45 de minute până capătă culoare în cuptorul preincălzit la 175 de grade. 
Din marmelada de caise și o lingură facem o glazură omogenă cu care ungem cozonăcelul incă cald. Amestecăm zahărul praf cu zeama de lămâie și restul de apă si aceasta a doua glazură o aplicăm peste prima. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu