sâmbătă, 4 aprilie 2020

Supă de legume , plimbare prin grădină


Reușita unei supe bune este asigurată de  varietatea cât mai mare de legume folosite. Legumele se completează reciproc, unele au o dulceață proprie, altele sunt mai onctuase, unele dau supei, și fară rântaș,  un pic de grosime, așa ca nu vă sfiiți să folosiți tot ce aveți prin casă . Dar de data asta am renunțat la ardei și roșii tocmai pentru că am urmărit să fac o supă consistentă care să aibă aproape rolul unui fel principal și  nici nu am vrut să am gustul ușor acrișor al roșiilor sau ceva să imi amintească de o ciorbă .
Tot din același motiv am rupt și niște găluște, veți vedea din care. 
Plimbare prin grădină ...pentru că folosim aproape tot ce o grădină ne poate oferi ! 
Pentru o oală măricică ce a ajuns sigur pentru șase persoane am folosit : 

  • Doi-trei morcovi
  • O rădăcină de păstârnac 
  • Două rădăcini  de pătrunjel
  • O felie de 2 cm grosime dintr-o țelină mai mare
  • O gulie 
  • Partea albă  de la un praz
  • O ceapă 
  • O mână de păstăi fragede de mazăre sau 100 g de mazăre congelată 
  • Jumătate de conopidă 
  • Doi cartofi 
  • Un albuș 
  • 2-3 linguri de făină 
  • O nucă de unt 
  • Sare 
  • Piper 
  • O lingură de zahăr 
  • O lingură de pătrunjel verde tocat sau mărar, cum preferați 
  • O lingură, două de ulei 
  • O lingură de concentrat de legume biologic 


Am curățat zarzavaturile si legumele și le-am marunțit. Am taiat ceapa mărunt, prazul felii, morcovii și păstârnacul cu păteunjelul și țelina cubulețe, de asemenea gulia și cartofii, conopida am desfăcut-o în inflorescențe si am tăiat în bucăți de cam un centimetru păstaile de mazăre. 
Am încălzit nu foarte tare uleiul intr-o oală de supă incăpătoare, am adăugat ceapa și prazul, le-am lăsat să se inmoaie si apoi am adaugat morcovii, țelina, păstârnacul pătrunjelul si gulia, toate măruntite. Am amestecat puțin și am presărat o lingură de zahăr , Am vrut ca zarzavaturile să se caramelizeze un pic. Am lăsat pe foc mestecând din cănd in când câteva minute, 4-5, apoi am turnat cam un litru de apă, am lăsat pe foc incă vreo 5 minute după care am adăugat restul de legume care se fierb mai ușor și am completat cu apă așa ca legumele să fie acoperite și să avem destul lichid. Acum am adAugat și concentratul de legume.  Am lăsat pe foc până s-au inmuiattoate zarzavaturile, fară să se sfărâme. 
Dintr-un albuș, două linguri de faină și o nucă de unt moale am amestecat intr-o ceașcă un aluat , am sărat și din acest aluat am rupt găluște de aproximativ un centimetru pe care le-am fiert în supa fierbinte pâna s-au ridicat la suprafață. La sfârșit am asezonat cu sare 
, piper și pătrunjel tocat. 
Supa se poate servi cu smântână. Eu nu i-am dus lipsa. 
Cred că prânzul poate fi completat cu un fel mai ușor, poate dulce, tăiței cu nucă sau mac, sau clătite.
Iată un prânz totusi sățios intr-o zi în care nu dorim să mâncăm carne. 
Vă doresc poftă bună ! 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu