luni, 13 februarie 2012

Mâncare de inspiraţie chinezească sau cum să petreci în mod plăcut o dimineaţă de duminică !






 Gusulita:

De câţiva ani, am făcut cunoştinţă cu bucătăria chinezească, sau, mai bine zis, cu ceea ce numim noi în Europa mâncare chinezească. Am mai şi vizitat restaurante chinezeşti (e o ofertă debordantă de astfel localuri) şi trebuie să recunosc că această bucătărie îmi este destul de simpatică.
Combinaţia de dulce-acru, felul în care se pregăteşte raţa, ori legumele, diferitele arome caracteristice...mă inspiră. Şi ceea ce definitiv îmi place, este uşurinţa  cu care se pot realiza diferite feluri delicioase, in wok, într-un timp record. Nu pot, totuşi, pretinde  că ştiu găti chinezeşte, de aceea titlul ales...


Am fost cam obosită la acest sfârşit de săptămână, nu prea am avut chef să stau mult lângă oale şi, după ce am făcut un sumar inventar al produselor din frigider şi al condimentelor, am optat pentru această variantă:

Dimineaţa, în timp ce fierbea cafeaua, am pus la marinat, într-un sos de soia, cu un vârf de cuţit de Sambal Oelek, un vârf de cuţit de Sambal Manis, o linguriţă de pastă roşie de curry, două linguriţe de ulei de sesam  şi cam 500 de grame de carne de curcan, tăiată fidea în prealabil.

Apoi mi-am luat cafeaua  şi m-am dedicat unor activităţi mai plăcute:  mi-am verificat e-mailurile, am dat o raită prin blogurile prietenelor, am ascultat  muzică....

După o vreme,  am tăiat, tot fidea, ceva legume, un praz, o ceapă verde, un ardei, nişte varză de China, un morcov. Am înfierbântat  o linguriţă de ulei de soia într-o tigaie şi am învârtit legumele tăiate mărunt până s-au înmuiat niţel, nu prea tare...Le-am stins cu două linguri de sos de soia, le-am scos, le-am pus deoparte la cald şi iar m-am Îndeletnicit cu altceva.

 Am vorbit la telefon, am răsfoit o revistă...

Când s-a apropiat ora prânzului, am fript la foc iute  carnea marinată, am fiert, conform instrucţiunilor, un pachet de paste chinezeşti (din acelea cu ouă), am amestecat totul, am ras deasupra un pic de ghimbir, şi gata, dragii mei musafiri de duminică erau în faţa uşii.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu