vineri, 10 februarie 2012

Supă de ţelină cu mere caramelizate




Gusulita:

Mamei mele îi plac supele cremă. Cred că şi această reţetă, propusă de Alfons Schubeck, care, de altfel, este asemănătoare celei  folosite de ea, i-ar fi pe plac. Nota interesantă, rafinată şi originală, este dată de combinaţia sărat-dulce şi de gustul acrişor al merelor caramelizate în unt cu zahăr.


Pentru 4 portii: 

600-800 g rădăcină de ţelină
200 g smântână lichidă
1 litru supă de legume sau apă
2 linguriţe de zahăr
1-2 linguri de unt
un măr
sare, piper, chili
2-3 nuci
praf de scorţişoară

Am curăţat ţelina şi am tăiat-o felii subţiri. Am pus-o la fiert într-un litru de apă, dar şi mai gustoasă e, dacă avem supă de legume, pregătită în prealabil. Când s-a înmuiat ţelina, am omogenizat  totul cu un blender vertical, am adăugat  o nucă de unt rece, sare, piper, un praf de chili şi smântâna lichidă. Am curăţat  mărul de sâmburi şi l-am tăiat în felii potrivite. Am caramelizat  cele două linguriţe de zahăr, am adăugat  feliile de măr şi apoi restul de unt. Mărul s-a înmuiat şi a dobândit o frumoasă culoare aurie. Am presărat  feliile de măr cu un pic de scorţişoară măcinată şi le-am adăugat la supa pe care am mai omogenizat-o încă o dată cu blenderul, ca să ajungă la o consistenţă spumoasă.
Am presărat în fiecare farfurie câteva bucăţi de nucă.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu