sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Tort Nutella






Torturile, în general, şi acesta, în special, nu se adresează persoanelor care chiar fac o dietă.
Dar ce deliciu, dragii mei prieteni!
Eu nu prea rezist la dulciuri, îmi plac prăjiturile cu cremă, mă dau în vânt după frişca şi sunt în stare să mănânc Nutella cu lingura. Îngrozitor, nu-i aşa? Drept care, cunoscându-mi slabiciunea, de când copiii mei nu mai locuiesc acasă, prepar dulciuri doar atunci când vin ei sau la ocazii festive. Câteodată, mă gândesc că, uneori, n-ar strica, poate, să vă răsfăţ pe voi, prietenii mei virtuali, cu vreo reţetă din domeniu...şi iată că s-a ivit ocazia: anume, acest tort, cadou pentru o dragă prietenă, care, şi ea, iubeşte Nutella, în schimb, nu apreciază neapărat torturile cu cremă. Unde este atunci Nutella? vă veţi întreba. Vedem imediat...
Reţeta am găsit-o pe pagina Nigellei Lawson, cunoscută prin emisiuni la TV şi cărţi de bucate. Vizitaţi pagina ei, dacă sunteţi curioşi:
http://www.nigella.com

Pentru o formă de tort de 26 de cm :

6 ouă
Un praf de sare
125 g unt
400 g Nutella
100 g alune măcinate
O lingură de rom, sau de apă, dacă preparaţi tortul pentru copii
100 g ciocolată cu un conţinut ridicat de cacao

Pentru glazură:

100 g alune întregi
125 g smântână pentru frişcă
O lingură de rom sau de apă
125 g ciocolată amăruie

Separăm ouăle şi batem albuşurile spumă, cu un praf de sare. Într-un alt vas, amestecăm bine untul cu Nutella, punând, rând pe rând, gălbenuşurile şi, apoi, alunele măcinate. Topim ciocolata în baie marie şi o lăsăm să curgă, în strat subţire, peste spuma de ou, omogenizând cu grijă. Urmează să adăugăm crema de Nutella şi alune. Coacem această cumpoziţie, într-o formă unsă şi tapetată cu făină, în cuptorul preîncălzit la 180 de grade, până când se desface pe margini. O lăsăm să se răcească, desprinzând marginile laterale ale formei de tort.
Este o prăjitură grea, aşa că trebiue transferată cu mare grijă.

Alunele întregi le prăjim într-o tigaie antiadezivă, fără grăsime, scuturând mereu, ca să se coloreze uniform. Le frecăm într-un şervet, sau în palmă, spre a îndepărta cojile, şi aşteptăm să se răcească. E foarte important să fie reci când le aşezam pe tort, altfel vor topi glazura. Mărunţim ciocolata, o adăugăm la frişcă, împreună cu lingura de rom, şi încălzim încet, până se topeşte. Apoi o luăm de pe foc şi amestecăm, până se îngroaşă şi o putem turna peste tort. Decorăm cu alunele prăjite.
Sper să vă placă.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu