vineri, 7 iunie 2013

Sparanghel cu caşcaval şi şuncă la cuptor






Am observat că, în ultimul timp, au fost foarte des vizitate, pe blog, reţetele de sparanghel. Nu e de mirare, suntem în plin sezon. Şi eu am cumpărat şi gătit sparanghel, de câteva ori, anul acesta. În reţeta de azi am adăugat o felie de caşcaval şi una de şuncă şi am fost foarte mulţumită de rezultat.



Iată reţeta pentru 4 porţii:
1 kg sparanghel alb, proaspăt
200 g caşcaval tip Gouda sau Emmentaler
100 g şuncă crudă afumată
50 g unt
500 g cartofi noi

Vă amintesc una din regulile de bază la cumpărarea sparanghelului. Dacă frecăm lujerii unii de alţii, vor scârţâi. În afară de asta, la sparanghelul proaspăt cules capetele sunt suculente.
Îl curăţăm cu mare dărnicie, îl fierbem, în apă puţină, cu un praf de sare şi o linguriţă de zahăr, 6-8 minute. Sunt voci care spun  că cel mai bine este a-l fierbe pe aburi, dar asta implică un vas special, nu toţi posedăm aşa ceva. Îl scurgem şi îl plasăm într-o tavă. Învelim câte doi lujeri într-o felie de caşcaval şi una de şuncă.
Curăţăm cartofii, îi tăiem cubuleţe, îi fierbem cam 10 minute . Îi aşezăm în tava de cuptor. Îi sărăm şi îi presărăm cu un pic de unt şi caşcaval ras. Dăm totul la cuptor, până se rumenesc cartofii şi şunca. Servim cu salată verde.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu