joi, 6 iunie 2013

Cheesecake cu cranberries și portocale- tort pentru mama






Acest tort a fost ales şi realizat de Arjana pentru ziua mamei mele. Ea s-a gândit la un tort cu brânză, merişoare şi suc de portocale, care să fie  bun la gust, arătos, dar, totuşi, fără o cremă grea de unt.
M-am bucurat foarte mult, pentru că eu, din depărtare, nu i-am putut face mamei o astfel de surpriză. Vi-l ofer şi vouă şi, dacă mă vizitaţi azi, îl vom gusta împreună şi vom ridica un pahar în cinstea
mamei mele. Îi dorim toţi multă sănătate, la mulţi ani!



Ingrediente:

150 grame unt
300 grame biscuiți
100 grame zahăr
3 linguri amidon
500 grame mascarpone
500 grame quark
2 ouă
100 mililitri frișcă
1 portocală
50 grame ciocolată menaj
100 grame cranberries
1 lingură de zahăr
1 linguriță scorțișoară
zahăr vanilat
1 lingură de rom
50 grame frișcă lichidă

Se zdrobesc biscuiții și se amestecă cu untul topit. Se tapetează cu hârtie o formă de tort, se unge cu unt și se presează biscuiții. Se pune tava în cuptorul încins, 5 – 10 minute.
Merișoarele, zahărul, sucul de la portocală, romul se pun într-o cratiță pe foc, 5 minute, amestecând din când în când. Se lasă la răcit.
Se amestecă zahărul cu amidonul, se adaugă brânza mascarpone și quarkul. Se adaugă, pe rand, ouăle, frișca nebătută, sucul de la portocală. La sfârșit se pune ciocolata mărunțită și compoziția de cranberries, lăsând câteva bucăți de fructe pentru ornat. Se toarnă amestecul în tavă, se așază fructele rămase și se pune totul în cuptorul încins la 180 grade, 40 – 45 minute.
Se face un sos de ciocolată, din 50 grame de ciocolată topită, care se amestecă cu 50 grame de frișcă lichidă. Se ornează prăjitura cu sosul și se lasă la răcit. Cel mai bine se scoate din formă a doua zi.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu