joi, 22 august 2013

Ciuperci pane





Ne reîntâlnim, dragi prieteni, după vacanța de vară. Am vizitat o insulă din Marea Ionică, Insula Corfu, mi-am revăzut rudele apropiate și amicii, dar nu v-am uitat. Arjana chiar are planuri mari. A strâns în acest răstimp, multe retețe interesante, avem deci material documentar vast, urmează să le încercăm și să vedem dacă vă vor plăcea și vouă. 

 Aperitivul pe care mi-am propus să vi-l prezint azi l-am savurat într-o excursie foarte reușită, făcută, împreună cu Arjana și Neluș, la cele două insule de pe Lacul Chiemsee, în Bavaria, frumoasa țară în care locuiesc, precum știți. A fost o zi splendidă, nu prea călduroasă, în care cerul avea acea culoare albastră ce se regăsește  în steagul Bavariei. După o excursie cu vaporul, o vizită la Micul Versailles al lui Ludwig al doilea, castelul Herrenchiemsee, după o plimbare pe idilica insuliță Frauenchiemsee (despre toate acestea, altă dată), ne-am oprit, la întoarcere, făcând un ocol, la un local binecunoscut și apreciat pentru prăjiturile lui, dar și pentru pozitia sa cât se poate de agreabilă, Cafe Winckerlstüberl, în Fischbachau. Intenționasem să gustăm doar ceva dulce și să bem o cafea, dar, la sugestia lui Neluș, am luat acolo prânzul. Eu am comandat tocmai aceste ciuperci, mi-au plăcut foarte mult și, deci, iată, vi le propun și vouă. 
Dar, dragii mei, dacă treceți prin Bavaria și vreți să petreceți o zi frumoasă, regiunea Chiemgauer Alpen vă va oferi tot ce vă puteți dori. Peisaje încântătoare,lacul Chiemsee, marea Bavariei, sate idilice și, firește, un popas gastronomic de calitate la Cafe Winkerlstüberl.Informații, mai în detaliu, pe curând.

Să revenim însă la aperitivul nostru.
 Pentru 4 persoane :
 250 g ciuperci Champignon, mici și tinere 
2 ouă 
2-3 linguri făină 
2-3 linguri pesmet
 100-150 ml ulei pentru prăjit
Sosul  Remoulade:
un gălbenuș fiert 
un galbenuș crud 
100 ml ulei 
o linguriță muștar 
o lingură mărar sau pătrunjel verde
zeama de la o jumătate de lămâie
100 g iaurt 
o lingură de capere tăiate mărunt 
 
Curățăm cu grijă ciupercile de urme de pământ și crenguțe,dar nu le spălăm.
Batem ouăle și le asezonăm cu sare și piper. Pregătim trei vase cu ceea ce ne trebuie și trecem, pe rând, ciupercile în făină, în ouăle bătute și în pesmet. Încingem într-o tigaie uleiul și prăjim ciupercuțele până capătă o crustă crocantă. Le plasăm pe o hârtie absorbantă, să îndepărtăm excesul de ulei. Le servim pe un pat de salată, decorat cu roșii Cherry. Alături se potrivește de minune un sos de iaurt cu maioneză.
 Dacă vă grăbiți, puteți apela și la un sos din comerț. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu