luni, 4 noiembrie 2013

Tort de lămâie





Am ales reţeta aceasta, pe care am găsit-o prezentată pe You Tube, 
 ca să realizez un tortuleț simpatic pentru ziua Lizucăi. A trecut ceva
vreme de atunci, nu am avut timp până acum să mă ocup de redactarea rețetei. 
Dar iată că i-a venit rândul.


Ingredientepentru un tort de 20 cm diametru , 12 porții:

ouă
30 ml suc de lămâie
50 ml lichior de ouă
75 g amidon
75 ină
100 zahăr
60 ulei
g praf de copt
o linguriță coajă de lămâie rasă

cremă ganache:


400 g ciocolată albă
200 ml frişcă
o linguriță sare de lămâie
o linguriţă coajă de lămâie rasă 

lemon curd :

160 g zahăr
o linguriță coajă de lămâie
85 unt
ouă 

Mod de preparare:


Am ales o formă de tort de 20 cm. 
Dacă doriți să-l faceți mai mareadaptați cantitățile.
Am amestecat cu robotul ouăle si zahărul, am adăugat uleiul şi celelalte lichide ş
când am obținut o masă spumoasă care a crescut frumosam pus făina, praful de copt şi coaja rasă de lămâie. 
Am turnat compoziţia într-o formă de tort detașabilă, dar același serviciu îl face 
şi o cratiță potrivită. Am copt blatul cam 30 de minute la 175 de grade.
L-am scos si l-am lăsat să se răcească învelit într-un șervet ușor umezit.
Am pregătit lemon curd, amestecând la foc mic zeama de lămâie, untul si zahărul, am adăugat pe rând ouăle şi am bătut compoziţia pefoc până a primit consistența unei budinci. Am adăugat şi coaja de lămâie. Am obţinut cam borcănele, din care am folosit cam unul, restul am lăsat la frigider, se păstrează foarte bine. 


Pentru crema ganache am încălzit smântâna de friscă, am adăugatciocolata albă mărunțită şi am amestecat la foc foarte mic să se topească ciocolata, am mixat totul bine şi am aromatizat cu sare de lămâie şi coajă de lămâie. Am lăsat crema peste noapte în frigider să seîntărească bine.
Asamblarea tortului a urmat a doua zi. 
Datorită faptului că l-am învelit îșervet, blatul nu s-a uscat. am tăiat blatul în trei, am amestecat bine, să capete o consistenţă mai aerată,  crema pe care am scos-o înprealabil din frigider şi am lăsat-o o vreme la temperatura camerei. 
Am uns o linguriţă de cremă pe o tavă, am pus prima felie de blat. 
În felul acesta tortul nu alunecă şi l-am putut apoi îmbrăca în cremă cu urință. 
Am adăugat un strat subţire de lemon curd apoi crema ganache, încă un strat de aluat, iar lemon curd şi cremă și apoi ultimul strat de aluat.
Am îmbrăcat tortul cu crema rămasă. 



Am fost foarte mulțumită de rețetă, așa ca pot să v-o recomand cu încredere.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu