vineri, 21 februarie 2014

Prăjitură mallorcheză cu migdale (gato de almendras)



 Copiii mei, şi nepoţelul meu se pregătesc să petreacă o săptămână pe insula migdalilor, Mallorca. La vremea aceasta acolo sunt temperaturi blânde şi cei peste opt milioane de migdali în floare! Vă închipuiţi ce minunăţie! De aceea, mare mi-a fost bucuria când am descoperit această reţetă, propusă de marele Witzigmann, despre care am mai vorbit. 
Am vrut să le fac o surpriză. Este o reţetă simplă şi foarte gustoasă. 


Cantităţile pentru o formă cu 20 cm diametru:

150 g de unt
150g de migdale măcinate
3 ouă
125 g de zahăr
50 g de făină
O linguriţă de coajă rasă de portocala
7 linguri de suc de portocale
1/2 de lingură de praf de copt
Un praf de sare
Zahăr praf

Încălzim cuptorul la 180 de grade. Pregătim forma de copt, ungând-o cu o lingură de unt. Presărăm apoi 2 linguri de migdale măcinate. 
Separăm ouăle, batem albuşurile cu un praf de sare până la o spumă tare şi lucioasă. Adăugăm 50 g de zahăr şi batem în continuare, să se omogenizeze. Restul de unt îl frecăm spumă cu 75 g de zahăr, adăugăm coaja de portocale şi galbenuşurile pe rând. Amestecăm făina, migdalele şi praful de copt şi adăugăm amestecul în alternanţă cu sucul de portocale.
La sfârşit adăugăm şi albuşurile, prin mişcări uşoare de jos în sus, să nu zdrobim spuma. Turnăm această cremă în forma de copt şi coacem compoziţia la 180 de grade, pe şina mijlocie a cuptorului, timp de 25-30 de minute.  Lăsăm să se răcească în formă pentru 10 minute, răsturnăm prăjitura pe un platou şi presărăm cu zahăr praf. 









Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu