joi, 6 februarie 2014

Supă cremă de cartofi






Mie îmi plac supa şi ciorba de cartofi în orice variantă, îmi plac toate soiurile de mâncăruri pe bază de cartofi şi sunt foarte bucuroasă că acest tubercul, care stă, între timp, la temelia hranei noastre zilnice, a fost adus din America.
 Ce ne făceam dacă oamenilor lui Columb nu le plăcea cartoful? 
 Am citit de curând că, mai în glumă, mai în serios, un celebru bucătar îşi datorează întreaga reputaţie  
piureului de cartofi. 
 Azi am gătit o supă cremă de cartofi, în care nu am pus mare lucru. Dar am adăugat nişte pastă de gulaş, pe care am primit-o de la prietena mea, care s-a întors dintr-o călătorie în Ungaria. 
Dacă aveţi ocazia, o recomand! 

Dar, de fapt, aceeaşi aromă o putem obţine cu câteva ingrediente. 
Iată reţeta mea.


 Pentru patru persoane:
 500 g cartofi dintr-un soi făinos 
O ceapă roşie 
1 l apă2
 linguri ulei de floarea soarelui
 Un căţel de usturoi
 Un ardei capia
 Sare 
 Piper 
O linguriţă  tarhon uscat
 Un vârf de cuţit praf de chimion
 1/2 linguriţă boia dulce 
 100 ml smântână lichidă 
 50 g  slăninuţă cu carne sau costiţă


 Curaţăm, spălăm şi mărunţim ceapa, usturoiul şi cartofii. Încălzim uleiul într-o oală potrivită, călim ceapa şi usturoiul , adăugăm cartofii, pasta de roşii, lăsăm niţel pe foc, după care adăugăm apa şi fierbem până se înmoaie bine cartofii. Aromatizăm cu tarhon, chimion, sare, piper, boia dulce. Turnăm smântâna. Omogenizăm până obţinem o cremă. Într-o tigaie antiadezivă prăjim slănina. O adăugăm în farfurie! 





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu