marți, 5 februarie 2013

Melci cu umplutură de migdale







Inspirată de "Kannelbullar", melcii cu scorţişoară ai Mioarei, am căutat și eu o rețetă, repede realizabilă, ceva care se potrivește la micul dejun, sau la cafeaua de după masă. Am răsfoit cartea primită de la Andrei, cu prăjituri elaborate pe baza diferitelor tipuri de aluat. M-am oprit asupra
acesteia, tot un gen de cuib de viespe, sau de melci umpluți, dar cu un aluat ce recurge la brânză de vacă şi care nu trebuie lăsat la dospit. 



Pentru aluat:
250 g brânză de vacă
100 ml ulei
80 ml lapte
1 ou
Un pachet zahăr vanilat
75 g zahăr
1 pacheţel praf de copt
500 g făină

Pentru umplutură:
2 linguri de miere
Un ou
1/2 linguriță de scorțişoară
250 g migdale măcinate
50 g smântână pentru frişcă
O lingură de rom
30 g unt
100 g gem, de preferință de caise

În caz că brânza de vacă e mai moale, tip quark,  o punem într-un șervet, peste o sită, ca să se scurgă. O amestecăm apoi cu oul, uleiul, zahărul și laptele. Turnăm făina cernută pe suprafața de lucru, îi ataşăm praful de copt, adăugăm crema de brânză și frâmântăm un aluat omogen, pe care îl lăsăm să se odihnească la rece, 30 de minute. În acest timp, încălzim mierea, adăugăm frișca lichidă, romul, oul și migdalele, amestecăm totul ușor, la foc mic, doar 1-2 minute, și-i dăm un răgaz compoziției să se răcească.
Topim untul într- o crăticioară. Întindem aluatul într- un dreptunghi de 30/60 cm, cu o grosime de jumătate de centimetru, îl ungem cu unt topit și repartizăm pe aluat amestecul de migdale. Rulăm aluatul pe latura lungă,  tăiem în două ruloul și îl lăsăm în frigider, alte 30 de minute. Porţionăm fiecare jumătate în 10 felii egale, obținând, astfel, 20 de melci de aluat, pe care îi plasăm, în tavă, pe hârtia de copt, și îi coacem 20 de minute, în cuptorul aflat la 180 de grade.
Încălzim gemul, îl trecem prin sită, ungem prăjiturile și le introducem în cuptor pentru încă 5 minute.


Eu am folosit gem de afine, încât melcii mei sunt un pic bronzați. Ceea ce, însă, nu a fost în detrimentul gustului.
Vă invit să experimentaţi această prăjitură şi să-mi trimiteți fotografiile voastre pe adresa: gușulița@gmail.com. Le voi posta cu drag!










Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu