duminică, 24 februarie 2013

Supă de chimion


Pentru cei care, ca şi mine, agreează aroma tare a chimionului, nimic mai nimerit. O reţetă hipocalorică şi economică în acelaşi timp, ce se potriveste de minune înaintea unui fel mai săţios, cum ar fi, de exemplu, budinca de tăiţei cu şuncă la cuptor.
Avem nevoie de:



o linguriţă plină de seminţe de chimion
o lingură cu vârf de făină
1-2 linguri de ulei
puţină boia de ardei de calitate
un căţel de usturoi zdrobit
sare
o linguriţă de oţet
crutoane de pâine

Am încins uleiul într-o oală de capacitate moderată, am adăugat seminţele de chimion, pe care le-am prăjit niţel, apoi usturoiul tocat, boiaua, făina, am amestecat totul cu grijă, am luat de pe foc, ca să nu se ardă prea tare rântaşul, am turnat cam 1,5 litri de apă si am lăsat totul să dea unu-două clocote. Am trecut apoi fiertura printr-o sită deasă, am adăugat un dram de oţet şi am servit cu crutoane. Acestea se prepară cel mai bine din pâinea specială pentru toast,  integrală, care se taie cubuleţe şi se prăjeşte, atent, într-o tigaie antiadezivă, fără adaos de grăsime.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu