luni, 2 septembrie 2013

Panna cotta






Ce desert minunat, dragii mei! 
Prima oară am mâncat panna cotta, și am văzut cum se prepară, la prietena mea Claudia, căreia, de altfel,  îi datoreaz foarte mult. Ea m-a îndrumat și sprijinit în primii mei pași în lumea rețetelor și a cărților de bucate. Claudia este redactor de editură, s-a specializat în cărți de bucate, este creatoarea multor rețete rafinate și, în primii ani ai șederii mele în Germania, am avut o colaborare fructuoasă și ne-a legat o plăcută prietenie.  Ea a pregătit, sub ochii mei, acest desert, al cărui nume înseamnă nici mai mult nici mai puțin decât "samântână fiartă(coaptă?)".Este un desert din smântână dulce, zahăr și gelatină, se realizează repede și se mănâncă însoțit de un piure de fructe sau chiar de fructe de pădure întregi. Și cu asta am spus tot. 



Iată rețeta pentru patru persoane:

400 g   smântână de friscă 

50 g  de zahăr 

un baton de vanilie  sau un pachet de zahăr vanilat

3  foi de gelatină 

200 g fructe de pădure sau căpsuni


Punem la fiert frișca nebătută, împreună cu zahărul, miezul de la un baton de vanilie (folosiți, dacă puteți vanilie naturală, are aroma mult mai intensă decât cea a ieftinei vaniline - ce numim noi zahăr vanilat). Ceea ce mai puteți face, și vechile gospodine au apelat la acest mic turc, este să vă pregătiți un borcănel cu zahăr și să plasați în el un baton de vanilie, spre-a-l utiliza la nevoie.) 
Când s-a încălzit amestecul, adăugăm gelatina, amestecăm pentru omogenizare și turnăm crema de frișcă în forme umezite în prealabil. Le plasăm în frigider câteva ore, pentru a se întări. Cufundăm apoi aceste forme în apă fierbinte, ceea ce va face să le putem răsturna ușor, și le servim cu un piure proaspăt de fructe, căpșuni, afine, zmeură, ce avem la îndemână. Eu nu îndulcesc fructele, nu este necesar. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu