duminică, 7 iunie 2015

Ruladă cu cremă de mascarpone și căpșuni




Acum câteva zile, mama mea ar fi trebuit să implinească 82 de ani. Ne-a părăsit, și a părasit această lume cu câteva luni în urmă. Aceasta a fost prima aniversare în care, nu am putut, cum am făcut mulți ani, ca dimineața devreme,  să dau telefon si să o felicit. Dar mi-am adus aminte desigur de multele aniversări în care am fost împreună,  și mi-a revenit ea în minte cum era tânără și plina de energie, cum stăpâmnea gospodăria și cum pregătea această prăjitură, rulada cu o cremă de unt și căpșune proaspete, zemoase. 
De aceea , în amintirea ei, cu regretul și durerea că nu pot să o întreb amănuntele rețetei,
 am pregătit și eu ceva asemănător, în asteptarea copiilor mei,la care le-am spus: " asta e prajitura lui Oli" . 
Am schimbat-o putin, am înlocuit untul cu mascarpone și un pic de brânză dulce tip Quark. Vă recomand să incercati si o combinație de mascarpone și ricota. S-ar putea să se potrivească bine ! 

Pentru pișcot am folosit : 
6 ouă
6 linguri de zahăr
6 linguri de apă
6 linguri de făină 
O lingură de ulei neutru

Pentru cremă am folosit: 
200 g de mascarpone 
O lingură bună de quark
2 linguri de zahăr
Un pachețel de zahăr vanilat
200 g de căpșuni

Am încălzit cuptorul la 180 de grade. Am despărțit albușele de gălbenușuri și le-am bătut spumă cu un praf de sare. Am adăugat zahărul, continuând să le bat cu ajutorul robotului, apoi am pus pe rând gălbenușele, zahărul vanilat, apa, și în final, am adăugat, cu lingura, cu mișcări largi, de jos în sus, făina cernută. Am întins aluatul de pișcot pe foaia de hârite de copt, în tavă, și l-am copt la 180 de grade timp de 12 minute. Până aluatul este rumen și are o consistență potrivită, opune rezistența la apăsare. 

Am pregătit un șervet ud, și am răsturnat aluatul pe acest șervet. Am îndepărtat hârtia de copt și am rulat aluatul cu ajutorul șervetului umed într-un sul cât mai strâns. L-am lăsat să se răcească în această formă. 
Am amestecat mascarpone și quark cu două linguri de zahăr praf și un zahăr vanilat . Am continuat câteva minute, să aerez un pic această cremă. Am tăiat în bucăți mari, in jumătăți, căpșunele, le-am încorporat în cremă fără să le zdorbesc și am întins crema pe foaia de pișcot răcită.  Am rulat din nou, tot cu șervetul, și am lăsat prăjitura la rece pentru o oră, două. 
Este o prăjitură potrivită pentru un început de vară! 



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu