duminică, 4 decembrie 2016

Cuburi cu glazură de ciocolată și fulgi de cocos



   
                                             
   


Când am văzut ce rețetă mi-a trimis Arjana, o noua contribuție pentru blogul lui Gușuliță, m-am bucurat parcă aș fi întâlnit un prieten vechi. Pentru că o variantă a acestei prajituri o făceam eu foarte des cu ani în urmă, când copiii mei erau încă mici. A avea atunci fulgi de cocos era o treabă ! Marfă de contrabandă ! Nu mai stiu cum procuram un pachețel șî atunci mă lansam la făcut prajitura aceasta, cu miezul auriu, o glazură ciocolătoasă tare si un strat de fulgi de cocos !
Era prajitura de duminică și de ziua în care aveam pe lângă fulgi de cocos și niște unt. Imi duc aminte de ochii pofticioși ai Lizucă căci cuburile trebuie, pentru a fi savuroase, să se 
usuce vreo oră, două , dacă nu de seara până dimineața.
Dar să vedem cum facem prajitura retro care merită toți banii.

Ingrediente 

1 ou
200 grame zahăr
50 grame unt
2 linguri miere
300 grame făină
1 praf de copt
200 mililitri lapte

Glazură

200 grame zahăr
200 grame unt
4 linguri lapte
2 linguri cacao
1 lingură rom

Se freacă spumos oul cu zahăr, unt și miere. Se adaugă făina amestecată cu praful de copt și laptele. Se coace la în tava tapetată cu hârtie, aproximativ 25 – 30 minute. Se lasă blatul la răcit. Când e rece, se taie cuburi , nu prea mari, ca să se poată glazura bine. 
Se face glazura amestecând toate ingredientele, se pune pe foc. Cînd dă în clocot, se ia deoparte și se lasă să se răcească puțin, până se poate manevra.
Se înmoaie prăjiturile în glazură și se tăvălesc în cocos. Se lasă să se usuce vreo două ore. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu