duminică, 11 decembrie 2016

Tășcuțe cu brânză dulce


                                       
                                    


Azi mi-am facut "pohta ce-am pohtit-o"!

O rețetă tradițonală, gustoasă, mai demult des întâlnită în bucătăriile românești. Tășcuțe cu brânză dulce,100% artizanale. De la aluat, la umplutură! Azi, în vremea vitezei, a semipreparatelor, de altfel din ce în ce mai reușite si mai gustoase, cine se mai apucă să facă aluat de tăiței, să îl întindă, să îl umple, să fiarbă tășcuțele, să pregătească pesmet...Da, noi, în bucătăria lui Gușuliță! Am mai pregatit cu ceva timp în urmă o rețetă cu umplutura de magiun de prune, aveți rețeta aici: https://gusulita.blogspot.de/2013/11/laste-cu-magiun-de-prune.html

Recunosc, e o rețetă care necesită ceva timp. Dar o duminică înainte de masă sau după masă e potrivită pentru așa ceva. Dar ce satisfacție! Și ce bune sunt! Și cât sunt de apreciate, și cum dispar ...

Vă încurajez să încercati. Iată rețeta pas cu pas : 

Avem nevoie de : 
300 g de făină 
Patru ouă
Sare   
250 g de brănză dulce 
3-4 linguri de zahăr 
Un zahăr vanilat 
100 g de pesmet
50 g de unt 
Smântână opțional 
Zahăr praf 


Din trei ouă, 300 g de făină și un praf de sare facem un aluat vârtos de tăiței. Dacă e necesar adaugăm un pic de apă. Cu  mare zgârcenie însă și doar dacă aluatul nu se lasă frământat. Mingea de aluat o acoperim cu o folie si o lasăm să se odihnească în frigider jumătate de oră. Apoi întindem aluatul intr-o foaie subțire. În cazul meu am folosit masina de făcut tăiței  în acest scop. Am putut astfel să întind o foaie uniformă si subțire. 


Din brănză, celălalt ou, zahăr si zahăr vanilat pregătim umplutura pe care o plasăm ln grămăjoare mici, la distanță de un cm, pe foaia de aluat,  până la jumătate , apoi acoperim cu cealaltă jumătate. Apasăm aluatul între grămăjoarele de umplutură să se lipească și tăiem cu o rolă zimțată pătrate egale. 


Pregătim o cratiță încăpătoare cu 2-3 l de apă la care am adăugat un pic de sare.  Când apa dă în clocot introducem pe rând tășcuțele, le fierbem până se ridică la suprafață. 
Prăjim pesmetul în unt topit, îl presărăm peste tășcuțe și le servim cu smântână.






Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu