luni, 31 octombrie 2016

Doradă cu sare la gratar



                                



In multe berării din Bavaria, la târguri și la iarmaroc, la întruniri câmpenești și alte ocazii undey lumea se plimbă, bea și mânâncă și se distrează în fel și chip, una din specialități este peștele la proțap.
Fie scrumbie, fie păstrăv...

Intr-o duminică însorită din acest fenomenal octombrie am vizitat iarmarocul din Au, lunca Isarului , care se ține de două ori pe ani, și este, de fapt,  hramul bisericii din Mariahilfsplatz în Munchen. Lume multă, gherete și mese cu te miri ce de cumpărat, în general lucruri de prin casă, oale și mături, vechituri si antichități, dulciuri artizanale. Dar și mâncăruri tradiționale, supe, plăcinte și celbrele găluște umplute cu gem și servite cu sos de vanilie, Dampfnudel.
Tot aici iși deschide în fiecare an cortul și mica grădină de bere Fischer Vroni, local bine cunoscut pentru peștele la proțap, fie aici, fie la Octoberfest. Un pește delicios !

Astfel deci, în timp ce în jurul nostru se învârtea demult uitatul Ringelspiel, copii se dădeau în carusel, lume și popor trecea în sus și în jos printre standuri și gherete, noi am savurat tacticos o scrumbie la proțap.


                                   
 
Evenimentul a lăsat urme în memoria noastră culinară, astfel încât, Mioara și Nuțu, întorcându-se în însoritul Sud, pe Coasta de Azur, au dorit să pregătească și să mănânce ceva care măcar se apropie de peștele la proțap. Așa ajungem la rețeta noastră: "Doradă în sare la grătar". Ușor de făcut, iute și necomplicat. Singura condiție : un pește proaspăt. În cazul nostru chiar proaspăt pescuit în Mediterană!

Am luat, zice Mioara, doi pești de cam 400 de grame, pe care i-am cumparat gata eviscerați, i-am acoperit bine, bine cu sare grobă, am încălzit gratarul să fie fierbinte, l-am uns cu slănină, am pus peștele, l-am fript pe fiecare parte câte 10-15 minute. Rezultatul? Impecabil.

De altfel, dorada e un pește de recomandat. Carne tare, albă foarte bună la gust, puține oase. 
In vara aceasta a mai fost o ocazie pe care o amintesc aici. O cină, cu fratele Mioarei, cu soția lui Dani și cei doi copii draguți. Tot doradă, tot la grătar, însoțită de o salată. O cină delicioasă. Nici nu putea fi altfel, pregătită de un marinar!

Vă doresc o toamnă frumoasă, amintiri plăcute din vara care a trecut și să ne revedem în curând! 



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu