sâmbătă, 23 mai 2020

Prăjitură simplă cu afine




Am găsit niște afine care mi-au făcut cu ochiul și răsfoind prin nenumăratele mele caiete de rețete am găsit una numai bună pentru a procesa afinele. 
M-am uitat peste ea, am constatat ca am tot ce este nevoie și m-am pus pe treabă .Trebuie să recunosc , am sperat ca la vederea prajiturii să fac sa sclipească niște ochișori căprui si albaștri care mă vor vizita la aces sfărșit de săptămână. Prajitura mai are și avantajul că nu șe usucă peste noapte și deci poate fi făcută în liniște cu o zi înainte să vă vină nepoții, copii sau prietenele învizită 
Pentru o tavă obișnuită, cam 15 bucăți pătrate ,  avem nevoie de :

  • Patru ouă
  • 100 ml de unt topit 
  • 120 ml de suc de portocale sau mere 
  • 180 g de zahăr 
  • 140 g de făină
  • 140 g de migdale măcinate 
  • 1/2 de plic de praf de copt
  • 250 g de afine
  • 2-3 linguri de fulgi de migdale 
Frecăm ouăle cu zahăr până compoziția crește și se albește, adăugăm untul topit care nu mai este foarte fierbinte, și apoi sucul de portocale. Adăugăm  combinația de făină, migdale măcinate și praf de copt, mixăm bine . Pregătim o tavă cu hârtie de copt, turnăm aluatul care e destul de moale și îl coacem între 8 și 10 minute la 180 de grade pe raftul din mijloc al cuptorului . Spălăm , zvântăm afinele și după această precoacere  le presărăm împreună cu fulgii de migdale pe suprafața prâjiturii, apoio mai coacem încă 20 de minute. O lăsăm să se răcească in tavă și doar după aceea o porționăm .

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu