duminică, 31 mai 2020

Prăjitură cu rubarbă și cremă de vanilie







O bună colegă de a mea a adus într-o zi o prăjitură care a cucerit instananeu inimile tuturor. Prăjitura pe care o numesc în titlu . Si, deși eu am oarecare rezerve față de rubarbă, care mi se pare prea acră, în acestă combinație, cu un aluat fraged și cu o cremă de vanilie, mi s-a părut fantastică.
Amuzant a fost că, in următorul sfârșit de săptămână , mai multe dintre noi, printre care și eu, și Arjana,  am făcut prăjitura, am schimbat impresiile, am vorbit despre experiențele noastre, am făcut poze, si astfel, cu o bogată experiență, vă pot prezenta și vouă rețeta.
Pentru o tavă mare de cuptor avem nevoie de următoarele ingrediente :



Pentru aluat :

  • 400 g de făină 
  • 200 g de unt
  • 200 g de zahăr
  • 8 gălbenușe
  • 1 1/2 pachețel de praf de copt 
Pentru cremă :
  • 1 kg de rubarbă
  • 1 l de lapte 
  • Trei linguri de zahăr 
Trei pachete de budincă de vanilie Dr. Oetcker 

Pentru bezea:
  • 8 albușe 
  • 200 g de zahăr 

Preparare: 
Spalăm și cojim rubarba de partile ațoase, o tăiem in cubulețe de 1,5-2 cm. 
Sepăram ouăle. Din gălbenușe, zahăr , unt făină și praf de copt frământăm un aluat, după toată regula, fie cu mâna fie cu un robot , iar acest aluat îl întindem in tava unsă și tapetată cu hârtie de copt. 
Fierbem budinca, o turnăm peste aluat incă fierbinte și o presărăm cu bucățile de rubarbă care se vor adânci în ea. 
Coacem prăjitura în cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30 de minute. 
In acest timp batem spuma, adăugăm in spuma bătută puțin câte puțin cele 200 g de zahăr, obținem o bezea lucioasa și tare pe care o întindem peste prăjitura precoaptă . 
Coacem încă 15 minute. Lăsăm prăjitura să se răcească în cuptor înainte de a o porționa. 
 Vă doresc succes și astept impresii.
Dacă doriti puteți folosi și jumătate din ingrediente. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu