duminică, 21 iunie 2020

Tiramisu cu zmeură și căpșune





Vara mi se pare mai potrivită o variantă mai ușoară de tiramisu, cea cu fructe. De altfel avem în blogul nostru o astfel de rețetă , pe care o puteți citi aici 
De data asta am pregătit desertul conform unei rețete a lui Roland Trettl, @roland-trettl , pe care îl puteți vizita pe Instagram și despre care am mai amintit. Varianta lui este una cu alcool, si anume cu gin, nu mă indoiesc că e foarte bună, eu insă am preferat una fără alcool, pentru mici și mari . Din zmeură am preparat un fel de sos , doar din fructe si sirop de zmeură in care am innmuiat pișcoturile, iar căpșunele   le-am mărunțit și le-am amestecat cu crema pe bază de mascarpone cum se cuvine la un tiramisu. Am fost mulțumită de rezultat așa că vă prezint și vouă rețeta. 
Pentru 6-8 portii :
  • Un pachet de pișcoturi, 400 g
  • 250  g de brânză de vacă cu 20 % grăsime 
  • 250 g de mascarpone 
  • 200 g de zmeură 
  • 250  g de căpșune 
  • Câteva foi de busuioc 
  • 50 ml de sirop de zmeură diluat cu 100 ml de apă
  • Patru gălbenușe 
  • 200 g de zahăr  
Pregătim fructele, respectiv căpșunele, le spălăm, le scurgem foarte bine și le tăiem mărunt. De asemenea mărunțim busuiocul .
Frecăm gălbenușele cu zahăr la o consistența spumoasă, crema trebuie să iși dubleze volumul, să fie aerată așa în cât să formeze băsicuțe . Putem să folosim mixerul. Adăugam apoi mascarpone și brânză de vacă  și omogenizam continuând să batem crema cu mixerul Încorporăm căpșunele și frunzele de busuioc mărunțite bine. Busuiocul va intensifica aroma căpșunelor. 
Zdrobim zmeura cu blenderul și diluăm cu siropul de zmeură, pregătind astfel un sos în care vom innmuia pișcoturile . Plasăm pișcoturile într-o tavă în care am turnat sosul de zmeură, le intoarcem pe o parte si pe  cealaltă dar avem grijă sa nu se inmoaie complet. 
Într-o alta tava potrivit  de mare turmăm câteva linguri din compoziția de mascarpone cu fructe, întindem pe toată suprafață, așezam un strat de pișcoturi, apoi iar mascarpone, din nou pișcoturi pregatite dinnainte cu sosul de zmeură, iar în final un strat de mascarpone cu căpșune. Avem deci trei straturi de cremă și două de pișcoturi. 
Putem decora cu mici bezele sau cu fructe întregi, capșune și zmeură . Dar nu vă recomand sa folosiți în acest caz praf de cacao, nu se potrivește. 
Veți avea un desert excelent, răcoros, numai bun pentru seri de vară. 
Dacă îl pregătiți doar pentru prieteni, și nu vor gusta copii, puteți innbunătați sosul de zmeură cu câteva linguri de gin sau vișinată . aici

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu