marți, 12 martie 2013

Ansamblu vegetarian ( Vinete pane și garnitură )




Nu ştiu voi cum sunteţi, mie îmi plac foarte mult legumele pane. Atât dovleceii, cât şi conopida. Dar în fruntea listei stau vinetele. Recunosc, e o specialitate cam migăloasă, dar, dacă aveţi o dimineaţă relaxată, dacă sunteţi bine dispuşi, dacă ascultaţi muzică, e soare afară şi vă aşteptaţi familia la prânz, nu vă va fi greu să realizaţi  acest fel de mâncare gustos şivegetarian! Ne străduim, nu-i aşa, să mai reducem consumul de carne.
Cu ani în urmă,
 nu ne băteam capul dacă bucatele sunt vegetariene sau nu...La vremea lor, vinetele erau ieftine, ne făceau cu ochiul, aşa, lucioase şi negricioase...şi le şi aveam pe masă, fie salată, cum bine ştiţi, fie prăjite în crusta lor crocantă…
Acum le găsim la
 supermarket,  în orice anotimp. Ne bucurăm, le avem mereu la îndemână, şi, totuşi, ne apucă, uneori, dorul de verile şi de începuturile de toamnă când le cumpăram din pieţe...


Ingrediente p
entru 4 persoane:
2 vinete
2 ouă
100 g făină

100 g de pesmet
3 cepe verzi
2 ardei Capia
2 roş
ii
pătrunjel  verde de decor
O
 linguriţă “herbes de Provence
2 căţei de usturoi
250 ml 
ulei pentru fript
Sare
Piper
O
 linguriţă zeamă de lămâie
2 bucăţele coajă de lămâie
Am curăţat vinetele, le-am tăiat felii şi le-am lăsat la marinat, jumă
tate de oră, cu sare, o linguriţă de zeamă de lămâie, piper şi câteva bucăţele de coajă de lămâie.
Orezul l-am prăjit, câ
teva minute, într-o lingură de ulei, am adăugat două ceşti de apă şi l-am pus la fiert, pe foc mic, până a pierdut complet apa şi a devenit moale, dar boabele i-au rămas întregi.
Am curăţat ceapa, ardeiul şi usturoiul, le-am mă
runţit, am trecut roşiile în apă clocotită, le-am cojit şi le-am tăiat felii. Am călit ceapa, cât să se înmoaie un pic, am adăugat usturoiul, apoi ardeiul, am lăsat pe foc cam 3-4 minute, am adăugat feliile de roşii, am lăsat să fiarbă încet, mestecând, ca să nu se prindă, iar înainte să fie gata, am adăugat o linguriţă de herbes de Provence, un amestec uscat de rozmarin, oregano, levănţică şi pătrunjel. Am sărat şi piperat.
Am stors vinet
ele de zeamă, ca să nu tragă prea mult ulei la fript, am pregătit, în 3 castronaşe, făina, ouăle bătute şi pesmetul, 




am trecut fiecarefelie prin aceste 3 componente, apoi le-am fript într-o tigaie cu ulei încins şile-am lăsat puţin pe un şervet de hârtie absorbantă.



Am asamblat întregul pe cele 3 tăvi.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu