duminică, 24 martie 2013

Muffins cu afine şi ciocolată




Am găsit la magazinul din apropiere nişte afine de cultură, mai mari decât cele de pădure, mai puţin aromate, desigur, tentante, totuşi, în plină iarnă. Le-am cumpărat, cu gândul să le folosesc într-o prăjitură cu brânză, dar, până la urmă, le-am înglobat în muffins, asociindu-le cu fulgi de ciocolată. A ieşit ceva foarte bun, aroma acrişoară a afinelor se potriveşte de minune cu ciocolata amăruie, iar reţeta este  simplă şi rapidă.  


Pentru 24 de bucăţi, avem nevoie de:


240 g zahăr
3 ouă
un pachet de zahăr vanilat
150 ml ulei
225 ml lapte bătut
350 g făină
3 linguriţe praf de copt
150  g afine
50 g fulgi de ciocolată amăruie, sau ciocolată rasă

În prepararea reţetei, am respectat principiul pregătirii de muffins. Am amestecat, într-un bol, componentele uscate, respectiv făina, cu praful de copt şi zahărul vanilat, iar în alt bol, pe cele umede, adică uleiul, laptele bătut şi ouăle, frecate cu zahar. În final, am combinat cele două componente şi am adăugat afinele (puteţi folosi şi fructe de pădure congelate) şi ciocolata. Am uns cu ulei formele şi am umplut fiecare adâncitură, cam până la 3/4. Le coacem, în cuptor, la 175 de grade.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu