joi, 18 aprilie 2013

Drob de miel





Anul acesta am revenit, integral, la masa tradiţională de Paşti: drob, ciorbă de mile, miel umplut, ouă roşii, şuncă afumată, fiartă sau nu.  Lângă ele, ceapă verde, usturoi verde, ridichi… Aş fi dorit, poate,
şi nişte caş de oaie. L-am avut, de fapt, măcar în  amintire…Am citit mai multe reţete, mi-am adus aminte de sfaturi din familie şi, îmi place să cred, am reuşit să pregătesc câteva  bucate gustoase. Ne-
am adunat, ca în fiecare an, pentru dejunul din duminica Paştelui catolic, am ciocnit ouă, ne-am bucurat de minunea Învierii şi am schimbat mici cadouri. Acum,în apropierea Paştelui ortodox, mă gândesc la voi, prietenii mei,  şi îmi propun să vă ofer această reţetă de drob, în care o parte din ingrediente nu sunt date prin maşina de tocat, ci mărunţite din cuţit. Am obţinut o consistenţă mai grobă, care mi-a plăcut foarte mult, gustul a fost mai intens, drobul mai pufos şi deloc înecăcios, în ciuda unei cantităţi considerabile de ficat. Chiar şi aspectul a avut de câştigat, cu acele bucăţi mai mari repartizate într-o pastă omogenă.
Vă invit cu drag să încercaţi reţeta mea.



Măruntaiele unui miel:
- inima
- ficatul
- plămânii
- rinichii
2 felii groase de pâine albă
3 ouă
sare
piper
o lingură de pătrunjel tocat
2 cepe verzi
o lingură de mărar tocat
o lingură de oţet
2 linguri de ulei
50 g de unt
Am spălat măruntaiele şi le-am fiert în 2 l de apă, cu o lingură de oţet. Jumătate din cantitate am mărunţit-o, tăind cubuleţe foarte mici cu un cuţit ascuţit. Cealaltă jumătate am dat-o prin maşina de tocat carne. În cele două linguri de ulei am călit ceapa, apoi am luat-o de pe foc. Am înmuiat pâinea în apă, am stors-o, am amestecat ceapa călită, ouăle bătute, măruntaiele (tăiate şi măcinate), pâinea şi untul într-o compoziţie omogenă. Am aromatizat cu sare, piper, pătrunjel şi mărar tocat, am uns o formă cu unt, am presărat pesmet şi am turnat compoziţia. Am copt, 40 de minute, la foc potrivit. Am răsturnat drobul pe o farfurie garnisită cu frunze de salată.













Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu