sâmbătă, 21 decembrie 2013

Tăiței cu nucă

Vă rog să-mi spuneţi, cu mâna pe inimă. De câte ori vă trece prin cap să faceţi tăiţei cu nucă? 
Nu prea des, cred eu. 
În primul rând, pentru că nimeni nu mai are răbdare să facă aluat de tăiţei, să-l întindă, să îl taie şi să îl pună la uscat pe un şervet curat.. Ştiu că, în timp ce descriu acest procedeu, vă readuc în minte imagini din copilărie! Ba chiar din îndepărtata copilărie, căci nici eu nu am mai făcut asta...şi nici mama mea...da, bunica mea, da! Iar tăiţeii cu nucă , sau cei cu mac, şi cu o uşoară aromă de vanilie nu sunt cu adevărat gustoşi decât dacă sunt de casă, bogaţi în ouă. Aşadar, pentru acest preparat,nu vom recurge, nici într-un caz, la pastele din grâu dur şi fără ouă,  pe care, desigur, le putem folosi cu mare succes la alte reţete. 
Cei mai buni tăiţei sunt cei proaspăt-făcuţi....Am cam multe pretenţii pentru lumea asta a noastră, lipsită de timp! 

 Drept care sunt dispusă să facem compromisuri. Şi tăiţeii uscaţi din comerţ, tăiţeii laţi, cu ouă, se pretează la acest fel de mâncare. Ba mai recunosc ceva! Am descoperit o foaie de aluat, specială, de tăiţei. Care se poate folosi la laște cu magiun şi la tăiţeii cu nucă. Mai ales dacă aveţi o maşină de tăiat tăiţei, cum am eu! Noua mea jucărie! 
Si chiar am de gând să fac şi aluat, să îl trec prin valţurile maşinii şi să îmi produc singură pastele făinoase ! Ce părere aveţi? 






 Iată deci  pentru patru persoane 
 Un pachet tăiţei cu ouă  sau două  foi de tăiţei  , in cazul meu
200 g nuci măcinate 
100 g zahăr 
O nucă de unt 
 Fierbeţi tăiţeii conform indicaţiilor. Ei trebuie  să fie bine fierţi, nu al dente, ca pastele.  Pastele proaspete nu necesită decat un timp redus de firbere, 2-3 minute. 
Îi scurgeţi  bine, îi amestecaţi aşa calzi cu nuca de unt, presăraţi nucile măcinate amestecate cu zahărul şi gata!
daca vreti puteţi aromatiza amestecul de nucă si zahăr cu un pic de coajă de lămaie rasă.
 Ideal pentru copii!
 Un fel potrivit după o supă de fasole uscată sau de roşii! 
 Mai sunt buni, pe lângă mac sau nuci, cu pesmet sau cu varză!
 Da, cu varză! Mamă, mamă! 
Deşi....pentru tăiţeii cu varză Buni tăia foaia în romburi, astfel încât suprafaţa de aderenţă să fie mai mare. Dar despre aceştia...în serialul viitor, consacrat mâncărurilor din paste făinoase! 



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu