vineri, 11 decembrie 2015

Plăcințele cu mere



Iată o variantă rapidă de a realiza un desert de duminică. Eu am, de obicei, un pachet sau două de aluat fojetaj în congelator. Este rezerva mea pennttru situații neprevăzute. Am si scris pentru voi un articol despre așa zisul aluat minune, multifuncțional, de fapt, care poate fi folosit și la pateuri sărate și la plăcinte dulci Acum am dat peste o rețetă care mi-a plăcut atât pentru simplitatea ei cât și pentru aspectul rezultatului. Aveam  nevoie de niște prăjiturele pe care să le pot transporta cu ușurință, să nu imi ia prea mult timp și să fie, desigur, bune.

Le-am găsit în blogul Violetei "Caietul cu rețete". Îi mulțumesc pentru sugestie. Eu am umplut o parte și cu brânză de vacă. Și de această variantă am fost încântată.

Pentru 30 de bucăți avem nevoie  de:
  • 2 pachete de aluat de fojetaj
  • 1 kg de mere
  • 6 linguri de zahăr
  • o linguriță de scorțișoară
  • 50 g de unt
  • o lingură de griș
  • 2-3 linguri de zahăr praf
  • un gălbenuș.

Încalzim cuptorul la 200 de grade. Curățăm merele, le tăiem felii subtiri si le călim la foc mic în 50 de grame de unt. Adăugăm și zahărul și scorțișoara. Când s-au inmuiat le tragem deoparte, le amestecăm cu lingura de griș si le lăsăm să se răcească. Intindem aluatul de foietaj, îl taiem în dreptunghiuri de 15x6 cm, oricum mai mult lungi decât late, și le crestăm cu trei crestături longitudinale de 2-3 cm. Plasăm pe fiecare dreptunghi o linguriță de umplutură, le indoim prima data lateral, apoi si la capetele de sus si jos, formăm i mică bocceluță. Amestecam gălbenușul cu o lingură-două de apă, si ungem fiecare plăcintă impachetata ca mai sus. Le plasăm intr-o tavă tapetată cu hârtie de copt si le coacem aproximativ 20 de minute, până se rumenesc, fără să deschidem cuptorul. Le presărăm cu zahăr praf.



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu