sâmbătă, 16 ianuarie 2016

Strudel cu umplutură de turtă dulce și mere


                                  
                                 


Strudelul, aceasta minunată invenție austriacă , are multe variante. Cu brânză, cu mere, cu cireșe și cu vișine, cu pere și struguri, sau cu dovleac. Mai bine zis, cu ce ne e la indemână. Dar până acum nu am cunoscut această variantă cu aromă de sărbători de iarnă, varianta lui Alfons Schubeck, strudel cu turtă dulce. Având în vedere conținutul bogat în mirodenii al turtei dulci, nu mai este nevoie de alte arome.

L-am incercat, l-am combinat cu inghețată de vanilie, mi-a plăcut, așa că aflați si voi rețeta! 


Pentru două ștrudele  : 


  • 300 g de turtă dulce simplă neglasată
  • 2 mere
  • 150 g de smântână groasă
  • 50 ml de lapte 
  • 2 lingurițe de stafide
  • 2 lingurițe de fulgi de migdale 
  • Un zahăr vanilat 
  • O lingură de rom
  • Un pachet de foi de strudel
  • Unt pentru uns 
  • 2 linguri de pesmet 



Pregătim umplutura măruntind turta dulce. Curățăm si tăiem de asemenea mărunt mărul. Mestecam aceste componente cu smântâna, laptele și stafidele si lăsam să se odihneasca și pătrundă 20 de minute. Adaugam migdalele, zahărul vanilat si romul si mai lăsăm 10 minute.

Intindem o foaie de strudel (eu le cumpăr gata), ungem cu unt topit, acoperim cu alta foaie, o ungem si pe aceasta, acoperim cu cea de a treia foaie, presarăm pesmet, intindem umplutura pe partea cea lungă a foii, lăsând o margine de 5 cm. Rulăm cu grijă, ungem iar cu unt topit și coacem la 180 de grade tip de 35 de minute.

Mie mi-au ieșit două bucăți din cantitățile de mai sus.

Lăsăm să se răcească, tăiem felii și servim  pudrat cu zahăr praf. 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu