luni, 11 ianuarie 2016

Omleta cu ciuperci a lui Nuțu

                      

                                   


Mare lucru obisnuința, spune prietenul nostru Nuțu, în una din diminețile de iarnă ploioasă pe care le-am petrecut la Munchen impreună.  În timp ce restul casei e scufundat în somn, în bucătărie e deja mare zarvă. Eu imi beau cea de a doua cafea, cele două pisici și cațelul Zorro au primit de mâncare, cânta radioul, iar Nuțu e în fața plitei și îsi prepară dejunul de duminică. Da. A fost o luna plină de animație, dar si plăcută și relaxată în care prietenii mei de o viață, Mioara și Nuțu, impeună cu Danuț, fiul lor, și precum ziceam, cu cățelul Zorro și motanul Giuseppe, m-au vizitat la Munchen. Parcă și casa s-a trezit din amorțeală și a întinerit. Baia a primit haine noi, bucătaria stralucea, iar noi ne-am întins ca de obicei, nu odată,  la un pahar de vorbă. Au trecut așa sărbatorile. Timp în care am și gătit și am fost creativi în ale bucătăriei, am primit oaspeți,  dar ne-am și plimbat, atât cât ne-a lăsat timpul de toamnă târzie care s-a intins până în decembrie și inceputul lui ianuarie. Iar Nuțu, mereu în cautare de ceva de făcut, m-a ajutat mult la acele treburi pe care eu nu le răzbesc singură.

Dar să revin la dejunul de duminică, caci despre el este vorba..."Am obișnuința, spune Nuțu, să mănânc sâmbătă și duminică o omletă, fac asta de multi ani..." 
 " În ultimul timp o prepar doar cu un singur ou dar cu multe ciuperci" ...spunând acestea mi-a întins peste masă o felie de pâine cu sus amintita omletă și niște roșii. Delicios, dragi prieteni!

Gustând-o, am decis că trebuie să aibă un loc între rețetele lui Gușuliță.

Iată ce zice Nuțu: 

Pentru o porție avem  nevoie de: 
6-7 ciuperci champignon, de preferință brune, căci sunt mai aromate
100 g de șuncă afumată tăiată cubulețe
Un ou
O lingură de ulei 
1-2 roșii de garnitura 
O felie de pâine proaspătă 

Curățăm un pic ciupercile fără să le cojim, le tăiem felii si le punem la prăjit într-o tigăiță amtiadezivă. Când au prins un pic de culoare adăugăm șunca, amestecăm și o lăsăm să se rumenească. Spargem oul, amestecăm rapid cu o furculița de lemn să nu zgâriem tigaia. Nu sărăm, șunca are destulă sare. Dacă ne place, piperăm. Servim omleta cu roșii și cu pâine proaspătă. Pam, pam! Gata în doi timpi și trei mișcări ! 


                                   










Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu