vineri, 10 ianuarie 2020

Supā cremā de gulii



                                 
  


Supa de gulii nu este nimic spectaculos in bucátăria tradițională românească, și eu am pergătit-o de multe ori, deși copiii mei nu au fost prea îcântați, dar vă asigur că in varianta pe care o propun azi o să le placă. În primul rând pentru că, și eu,ca și voi, am renunțat să gătesc cu rântaș. Găsesc mereu alte modalități de a da supei oarecare grosime. 
De data asta am pus la fiert următoarele legume :
Pentru patru porții 

Un morcov
O ceapă mică
O rădăcină de pătrunjel 
O bucată de cam 50 g de țelină
Două gulii mari
O lingură de pătrunjel verde tocat
150 ml de smântână lichidă 
Sare 
Piper proaspăt măcinat  

Am spălat si mărunțit legumele , inclusiv ceapa, și am pus totul la fiert în 1,5 l de apă rece. Avantajul guliilor care se găsesc azi vara /iarna în magazine este că ele nu au o parte lemnoasă, cade de atâtea ori ne enervează la guliile de grădină . Este, desigur, ideal să cumpărați guliile vara, la piață. Să le curățați bine și să nu uitați să păstrați frunzele din care veti pregăti delicioasele sărmaluțele în foi de gulii. 
Dar să ne întoarcem la posibilitățile pe care le avem mereu. 
Când legumele s-au înmuiat, le mărumțim până la o cremă cu un mixer sau un blender vertical, crema o dergem cu sare, piper și adăugăm 150 ml de smântână de frișcă . 
Imcălzim totul și presărăm cu frumze de pătrumjel tocate proaspăt, mărunt . 
Vă asigur că în această formă familia voastră va iubi această supă ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu