miercuri, 7 decembrie 2011

Cornete


Ehei...de când n-am mai făcut reţeta asta !!
Deşi, din timp în timp, mă gândesc la ea. Este, să zicem aşa, piesa mea de rezistenţă. Ar trebui să pregătesc nişte cornete, îmi spun, dar..., fiindcă sunt laborioase şi fiindcă au un aer festiv, renunţ, de multe ori, în favoarea unui dulce mai rapid.
Sunt convinsă că şi voi vă veţi îndrăgosti de ele !

Aproape fiecare reţetă  trezeşte  o amintire, recreează o imagine sau o situaţie anume. Şi, pentru un moment, când o citeşti, revii la acel  timp când ai întâlnit-o prima oară.
Aceste cornete sunt legate de vremea când lucram la Centrul de Chimie şi am cunoscut-o pe Karin. Ea a fost aceea care ni le-a oferit nouă, colegelor, de ziua ei. Karin era o fetiţă timidă, cred că, pe atunci, avea 19 ani, şi amintirea o plasează într-un laborator micuţ, alături de doamna Şoimu şi de Gerlinde. Multe momente plăcute am petrecut în cămăruţa aceea... Cornetele fuseseră preparate de mama lui Karin, împreună cu nişte cornuleţe, la fel de gustoase, dar sărate. Am adoptat imediat ambele reţete şi le-am reprodus, şi eu, de multe ori, în împrejurări sărbătoreşti.  Dar ele au rămas, pentru totdeauna, "cornetele mamei lui Karin". Şi da, când recitesc reţeta, revăd chipurile lor, ale acelora care au umplut atunci lumea mea şi care mi-au oferit, dezinteresat, prietenia lor.
Le sunt  adânc recunoscătoare !

Pentru aluat:
    2 ouă
    100 g zahăr
    100 g făină
Pentru cremă:
    2 ouă
    140 g zahar
    150 g unt
    25 g cacao
Pentru glazură:
    50 g zahăr
    4 llinguri de cacao
    20 g unt

Încălzim cuptorul la 175 de grade. Amestecăm ouăle cu zahăr şi cu făină şi, din pasta obţinută, luăm puţin în linguriţă şi formăm câte trei plăcinţele, cu un diametru de apoximativ 6 cm, pe fundul tăvii unse. Le coacem 3 minute în cuptorul încins, după care le desprindem cu grijă şi formăm din fiecare un cornet. Repetăm operaţia până se termină aluatul. Mie mi-au ieşit 25 de bucăţi.
Pregătim glazura. Eu am folosit, de data asta, una din comerţ, pe care am topit-o spre a obţine consistenţa dorita, apoi am înmuiat  cornetele, în aşa fel încât să aibă o margine uniformă, şi le-am lăsat să se usuce.
Între timp am pregătit crema, amestecând zahărul cu cele două ouă şi cu cacao, pe aburi. Când compozitia s-a îngroşat, am răcit-o şi am adăugat untul, amestecând până la omogenizare. Am pus crema în congelator, 10-20 de minute, după care am amestecat-o din nou, aşteptând să ajungă la consistenţa dorită şi să se deschidă la culoare.
Am umplut cornetele şi... voilà !





3 comentarii :

  1. Cand e vorba de ciocolata nu pot lipsi!!Imi plac tare mult cornetele!Pupici si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. ma bucur ca iti plac si ma bucur sa ne cuoastem si sa schimbam impresii si retete. Multzumesc pentru vizionare ! cu drag, Dana

    RăspundețiȘtergere