sâmbătă, 17 decembrie 2011

Inimioare Sacher ( Sacher Herzchen)





Iată o reţetă care mi-a făcut cu ochiul. Cam migăloasă, pentru un om dezordonat, ca mine..., dar, acu’ vreo 2 seri, după ce m-am odihnit la capătul unei zile obositoare şi, probabil, nesemnificative, din moment ce nu mai ştiu de ce a fost, de fapt, obositoare, mi-am pregătit cele necesare, am aprins radioul şi m-am apucat tacticos de treabă. Ciri, prietena mea, cinteza, a fost un pic iritată, acolo, în colivia ei, era o oră la care ea se culcă, şi în bucătărie este, de obicei, linişte...

Ingrediente:

    200 g făină
    150 g migdale măcinate
    2galbenuşuri
    125 g zahăr praf
    175 g unt
    15 g cacao
    1 pliculeţ zahăr vanilat
    2 linguriţe rom

    Pentru stratul de marţipan:
  
    300 g marţipan
    150 g zahăr praf
    200 g gem de caise
    coaja de la o portocală
    2 linguri de suc de portocală

    Pentru glazură:

    125 g smântână de frişcă
    50 g miere de albine
    30 g unt
    150 g ciocolată de menaj

    Pentru decor:

    glazură de ciocolată albă, din comerţ   

Se amestecă făină şi cacao, se adaugă migdalele măcinate, apoi zahărul, untul, galbenuşurile, romul,  vanilia şi se frământă până obţinem un aluat omogen, care se păstrează o oră la rece. Întindem  o foaie de 1/2 cm şi decupăm inimioarele. Eu am împărţit aluatul în mai multe bucăţi şi am decupat pe rând. Putem folosi si o formă rotundă, după plac. Le coacem, la 160 de grade, 10-15 minute. Vom avea cel puţin 2 tăvi mari de cuptor. Le lăsăm să se răcească.



Între timp, amestecăm 200 g de gem de caise cu coaja rasă de portocală şi cu sucul de portocală, fierbem compoziţia 1-2 minute şi o trecem printr-o sită fină. Cu ajutorul unei pensule ungem fiecare inimioară.

Marţipanul îl frământăm cu zahărul praf. Vom obţine o cocă omogenă, pe care o şi întindem, între două foi de hârtie de copt, într-un strat subţire, ca de aluat, decupându-l în forma de inimioară a fursecurilor. Eu am făcut pe rând, am luat o cantitate mică, am decupat, apoi am întins iar o cantitate mică...altfel riscam să se lipească de foaia de copt. Aşezăm inimioarele de marţipan peste fursecurile unse şi lăsăm să se usuce.

Din smântână, miere, ciocolată, unt, realizăm glazura, dar putem folosi şi una din comerţ. Glazurăm inimioarele, le lăsăm să se întărească. La sfârşit topim glazura albă, o turnăm într-un cornet -   eu am utilizat o pungă de plastic, pe care am găurit-o într-un colţ -, şi decorăm inimioarele.

Pare un pic laborios, poate chiar este, dar mie mi-a făcut plăcere să le elaborez, iar gustul este excepţional.

4 comentarii :

  1. Tare apetisante inimioarele!!!Exact pe gustul meu!O seara buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Licuta, iti multzumesc pentru vizionare, si pentru aprecieri si eu iti doresc o duminica frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  3. egy kis munka van velük, de en elveztem....köszönöm hogy beneztel !

    RăspundețiȘtergere