vineri, 21 septembrie 2012

Impresii din cămara Arjanei 7 Zacuscă de ciuperci

Dragii mei, sunt conviinsă, când veți citi titlu ,veți exclama:  cât am căutat așa o rețetă !
Suntem toți de acord, nu există nimic mai bun ca zacusca.  In toate variantele ei: cu mai mulți ardei , in mod clasic cu vinete sau cu fasole.
Eu de câtiva ani am renunțat să mai pregătesc zacuscă, dar un borcănel adus din Romania este mereu un dar bine primit  si apreciat.
Varianta de azi, propusă de Arjana , cu ciuperci, este ultima  rețetă pe care v-o oferă Arjana in seria " Impresii din cămara Arjanei"

Iată cu trebuie să procedați: 



Ingrediente pentru 8 borcane de 400 ml:
3  kilograme de ciuperci amestecate (champignion, pleurotus, gălbiori, hribi)
2 ½ kilograme de gogoşari sau ardei kapia
600 grame de ceapă
300 mililitri ulei
750 mililitri bulion
Sare, piper, foi de dafin

Se opăresc ciupercile câteva minute, se scurg şi se taie bucăţi.
Se coc gogoşarii şi se curăţă de coajă. Se curăţă ceapa, se taie şi se călestște în ulei până devine sticloasă. Se lasă să se răcească şi se dă prin maşina de carne împreună cu gogoşarii. Se pun toate ingredientele într-o oală potrivită, se adaugă bulionul, se amestecă, se potriveşte gustul cu sare și piper, se adaugă 1 – 2 foi de dafin. Se pune oala în cuptor la foc potrivit, aproximativ 150 grade Celsius, pentru aproximativ o oră şi jumătate.
Se umplu borcanele. Eu adaug in fiecare borcan câte o lingurița de ulei fierbinte. Se lasa borcanele la cald câteva ore. 





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu