joi, 5 ianuarie 2012

Reţete cu Skagenröra (Din secretele culinare ale Mioarei)

În cele două săptămâni petrecute de Sărbători  cu Mioara şi familia ei, zilele s-au scurs ca orele. Casa a fost plină de lume veselă. Copiii ei şi copiii mei, unii au venit, alţii au plecat, Mioara şi Nuţu, soţul ei, m-au ajutat să reînnoiesc locuinţa, au avut chiar un rol hotărâtor…Am tămbăluit împreună, ne-am plimbat, am făcut cumpărături, am vorbit, am gătit, am râs, şi ne-am adunat în jurul  mesei îmbelşugate. A  fost, desigur, extrem de plăcut !
Mioara a preluat rolul conducător în bucătărie, a creat o mulţime de bunătăţi şi, astfel, am cunoscut (vă amintiţi, ea  a trăit, o vreme, în Suedia) această reţetă:

Skagenröra (röra =amestec, Skagen=un oraş în nordul Danemarcei)

Iată ce zice Mioara.
Se amestecă:
•    200g smântână groasă (sau 100 g smântână + 100g maioneză)
•    o ceapă mică roşie, tăiată mărunt
•    50g icre roşii (de somon, păstrăv sau chiar icre mici roşii)
•    100 g creveţi (fierţi, decojiţi), tăiaţi mai mărunt
•    mărar tocat foarte fin
•    zeamă de lămâie
•    sare, piper (dacă vă place, şi puţin chili)


Se serveşte lângă somon afumat sau carpacio de somon (“gravad lax”).


De data aceasta, am folosit  Skagenröra în două variante:

Avocado umplut cu Skagenröra şi însoţit de somon afumat, precum vedeţi:


si :
Fileu de somon cu Skagenröra şi cartofi natur




Pentru 6 porţii:

12 cartofi nu prea mari
 o bucată măricică de fileu de somon (aleasă şi cumpărată de Nuţu, cu multă pricepere…)
Skogenröra
Eu am fiert cartofii în coajă, i-am decojit şi i-am aşezat într-un bol, la cald.
Mioara a tăiat bucăţi fileul, l-a marinat cu sare şi zahăr şi l-a lăsat la rece, cam o oră. Apoi a înfierbântat ulei într-o tigaie de tuci şi l-a prăjit mai întâi pe partea cu piele, apoi pe cealaltă, la foc foarte iute, în aşa fel, încât să se păstreze fraged şi uşor lucios în interior.



Skagenröra era gata preparat, nu ne-a rămas decât să servim această  minunată  combinaţie mâncăcioşilor ce s-au adunat în jurul mesei.
Am avut un succes fulminant.
Vă invit şi pe voi să încercaţi !

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu