joi, 12 ianuarie 2012

Homar gratinat la cuptor (Din specialităţile Mioarei)




În magazinele bine asortate, se găseşte homar gata fiert şi astfel, de sărbătoare, putem pregăti această reţetă - "Grande Dame" - a specialităţilor din peşte şi din alte vietăţi acvatice!

Mioara ne oferă o variantă,  care ne ajută să renunţăm la eventualele complexe şi să zicem: În definitiv, de ce nu?

Pentru 4 persoane:

    2 homari – eu i-am cumpărat fierţi, bine înţeles!
    8-10 ciuperci champignon
          200 ml smântânâ fluidă
    50g unt
    o lingură mare de făină
    un gălbenuş de ou
    o lingură mare de coniac
    3 linguri mari de parmezan ras
    puţin caşcaval ras pentru gratinat - la sfârşit

Am tăiat homarii în două, de-a lungul, am scos toată carnea şi am păstrat  întregi cele două carcase. Cleştii i-am spart, în aşa fel, încât  musafirii să poată extrage cu uşurinţă  conţinutul (acea carne, de altfel, e cea mai gustoasă).
Am călit ciupercile, decupate subţire, în jumătate din cantitatea de unt, şi le-am amestecat cu bucăţile de carne. Într-un alt castron, am preparat sosul.
Am topit untul, am adăugat făina şi smântâna şi am lăsat combinaţia la foc mic, să dea în câteva clocote,  amestecând mereu! Am retras-o, apoi, de pe foc şi i-am pus deasupra un galbenuş, diluat cu puţină smântână (se poate recurge şi la un pic de lapte). Am adăugat coniacul, ciupercile, carnea şi parmezanul ras. Coniacul dă un plus de rafinament, încât melanjul devine neaşteptat de savuros. Se condimentează cu sare şi cu piper, după gust.
Am umplut cele două carcase, am presărat un dram de caşcaval (nu prea mult!) şi le-am dat la cuptor, la grill, câteva minute, până au prins o culoare frumoasă.
Produsul final se aduce la masă acompaniat de salată verde. Mie îmi place cea asortată: rucola, ceapă roşie, avocado, aceto balsamico.

În ceea ce priveşte băutura care însoţeşte o astfel de bunătate....un pahar  de şampanie...Dacă-i bal, bal să fie !

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu