vineri, 6 ianuarie 2012

Supă de varză acră şi cârnaţi


Deşi în anul acesta, de Revelion, n-am mâncat mult şi am ciocnit doar câteva pahare, iar la ora 1,30 ne-am şi culcat, am preparat, totuşi, în dimineaţa de 1 ianuarie, tradiţionala supă de varză acră cu cârnaţi, aşa, ca să ne dregem! Mai ales că-mi rămăseseră, de la Crăciun, nişte cârnaţi afumaţi, ce nu apucaseră să se usuce, procuraţi de la măcelaria domnului Binder, un onorabil sas, originar din Sibiu, măcelărie unde poţi găsi, aici, la München, tot ce-ţi doreşte inima în domeniul mezelurilor de "acasă".
Acolo, în prag de sărbatori, e mare înghesuială!
Când o veni vara, am să vă povestesc şi despre inegalabilii mici, pe care acelaşi onorabil domn Binder şi colaboratorii săi îi pregătesc cu mare măiestrie!

A ieşit bine supa de varză, chiar dacă pozele nu sunt pe măsură. Până să pregătesc din nou aparatul de fotografiat, musafirii mei au mâncat tot - spre satisfacţia mea, desigur - şi s-au lins pe buze.
Nu am ce să vă fac....reţetă da, vă pot oferi, dar poze bune, nu!
 
Ingrediente pentru 8-10 porţii:

    250 g cârnaţi de porc afumaţi
    1 kg varză acră tocată, cu zeamă cu tot
    o ceapă mică
    o bucată de ţelină
    un morcov
    o rădăcină de pătrunjel
    un gălbenuş
    200 ml smântână
    o linguriţă de cimbru uscat
    1/2 cană de orez
    o lingură de făină
    niţică boia  de ardei de calitate bună - paprika (de la mama ei!).


Am curăţat şi mărunţit ceapa şi zarzavatul, am tăiat cârnaţii felii şi am înfierbântat un pic de ulei într-o oală, mare cât să încapă tot  ce aveam de gând să pun în ea! Am călit mai întâi ceapa, am adăugat cârnaţii, apoi zarzavaturile, am amestecat de câteva ori şi am turnat deasupra varza acră, cu zeama ei cu tot. Am mai pus apă şi am lăsat totul să fiarbă molcom... vreo oră, o oră şi jumătate...Între timp, am fiert orezul, după reţeta mea de un veac: la cantitatea de orez - de trei ori atâta apă. Sare, nu !

Am făcut un rântas cu făină şi boia, l-am turnat în supă, am adăugat orezul şi, înainte să o servesc mâncăcioşilor, am dres-o cu smântâna bătută cu un gălbenuş.

Un comentariu :