luni, 23 ianuarie 2012

Unora le place Jazzul !




Ştiu, dragi cititori ai lui Guşuliţă, că fiecare dintre voi, pe lângă pasiunea noastră comună, gătitul (şi mâncatul...), are şi alte pasiuni. Unii merg în drumeţii, unii schiază, unii  merg cu bicicleta, unii citesc şi, desigur, se vor găsi unii, ca  mine, cărora le place jazzul.
Acelora, dar nu numai lor, doresc să le povestesc despre un spaţiu plin de farmec, în mijlocul Münchenului - oraşul meu adoptiv, pe care, ştiţi doar, locuitorii săi îl numesc, cu drag, cel mai mare sat din lume.

Acest loc este un club de Jazz-Unterfahrt şi se află în Heidhausen, Einsteinstrasse 42. În 2008, clubul a sărbătorit 30 de ani de la înfiinţare şi este unul din cele mai bune cluburi de jazz din Europa.
Mi-am propus  mai demult să-l vizitez, ce poate fi mai plăcut?  Într-o lumină difuză, cu un pahar de vin în faţă, ronţăind alune,  asculţi improvizaţii la pian, sau la saxofon...sau eşti prezent la un concert al unui big Band cunoscut. Nu mă întrebaţi de ce nu am făcut-o cu un an în urmă, sau cu doi, sau cu zece! Nu voi şti să vă răspund.
Important este că am fost acum, cu prietena mea Gabriela, şi am petrecut acolo două ore cât se poate de relaxante!
Pe scenă s-a desfăşurat un Jam Session şi un mic grup de bază, format dintr-un saxofon, un pian, un contrabas şi o baterie, a invitat pe cine dorea să i se alăture. Minunată petrecere a timpului: a face şi a asculta muzică! Printre mese se deplasa eficient, şi cu multa discreţie, o chelneriţă drăguţă şi iute, pe pereţi erau prezentate tablouri dintr-o actuală expoziţie, iar mâncarea e excelentă - şi la preţuri rezonabile.
Localul se află în aşa-numitele catacombe ale Berăriei Unionsbräu (un alt loc demn de vizitat!), ceea ce îi conferă un farmec special.
Clubul e deschis, în fiecare seară, între orele 19,30 şi 1.00, şi, tot în fiecare seară, se oferă un concert, pe temeiul unui program alcătuit cu mult profesionalism de Michael Stückel şi Christiane Böhnke-Geisse, cei doi fiind sufletul acestui club.
Biletele pentru concertele zilnice costă 14-16 €, iar în serile cu Jam Session, 5 euro. De altfel, găsiţi toate inflormaţiile aici: www. unterfahrt.de,  homepage foarte bine întocmit.
Dacă vă aflaţi în München, aveţi o seară liberă şi nu vă atrag cluburile gen discotecă, acesta e locul!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu