duminică, 20 noiembrie 2011

Cuib de viespi


N-am mai preparat şi n-am mai mâncat prăjitura asta de foarte multă vreme. Eu fac prăjituri cu aluat dospit doar de Paşti şi de Crăciun. Ieri am fost în cooking mood, am sunat-o pe vară-mea, am primit de la ea o reţetă "încercată" şi…iată ce-a ieşit.

Aluatul:
•    600 g de făină
•    un plic de drojdie uscată sau 50 g de drojdie proaspătă
•    o linguriţă de zahăr
•    4 ouă
•    200 ml de lapte
•    un praf de copt
•   
Umplutura:
•    250 g de unt
•    200 g de zahăr
•    siropul de lapte :
     - 400 de ml de lapte
     - un plic de zahăr vanilat
    - 150 g de zahăr
    - 1-2 linguri de fulgi de migdale

 Am amestecat ingredientele pentru aluatul dospit, am folosit, de data aceasta, un plic de drojdie uscată (a ajuns şi pentru 600 de grame de faină), l-am frământat bine. Dacă mai e nevoie,  mai adăugaţi  un pic de făină, să nu se lipească de mâini
L-am pus o oră la cald, să dospească. În acest timp, am amestecat untul cu zahărul până am obţinut o compoziţie spumoasă.
Am întins aluatul relativ subţire, l-am uns cu untul frecat, am rulat un sul strâns, pe care l-am tăiat în felii de 2 cm.
Am aşezat feliile, în poziţie verticală, într-o tavă unsă şi le-am lăsat să crească 30 de minute.
Le-am copt, la 175 de grade, 25 de minute.
Când au început să se rumenească, am adăugat, peste “cuiburi”, laptele şi fulgii de migdale şi am lăsat prăjitura în cuptor încă 35 de minute. Aici trebuie să hotărâţi singuri când e gata....oricum,  când s-a absorbit tot laptele şi aluatul a dobândit o culoare aurie.
M-am bucurat să încerc din nou această reţetă clasică în bucătăria noastră.




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu