duminică, 20 noiembrie 2011

Păstrăv pe pat de legume










Am gătit păstrăvul intr-oseară, împreună cu un prieten vechi din oraşul meu natal. Mai exact : el a prăjit peştele şi eu am făcut salata. L-am mâncat stropit cu un vinişor portughez alb... Hmmmm !...A ieşit foarte gustos şi m-am gândit să vi-l prezint şi vouă.


Pentru 2 portii:
•  2 păstrăvi
•  1 morcov
•  2-3 ardei
•  o ceapă
•  2-3 căţei de usturoi
•  sare, piper
•  cimbru uscat
•  câteva seminţe de muştar sau de coriandru
•  2 linguri de ulei
•  un pahar de vin alb

Pentru salată:
•  2 ardei
.  2 roşii
•  o ceapă
•  3-4 ridichi
•  o mână de rucola
•  ulei de măsline
•  aceto balsamico alb
•  sare

Am pregătit peştele curăţindu-l şi tăindu-i capul şi  coada. L-am spălat în apă cu lămâie şi l-am uscat cu un şervet de hârtie. Apoi l-am frecat cu sare, piper şi cimbru uscat şi l-am lăsat un pic să fie pătruns de mirodenii, după care l-am uns cu ulei şi l-am pus, timp de o oră, la rece.
Am curăţat şi mărunţit ceapa, usturoiul şi morcovul şi am tăiat ardeii în fâşii.
În uleiul fierbinte am prăjit câteva seminţe de muştar, am adăugat ceapa,  usturoiul, morcovul şi ardeii, iar când s-au rumenit, am scos totul pe o tavă preincălzită în cuptor.
În acelaşi ulei am fript păstrăvul – mai întâi pe o parte şi la foc iute – , apoi am pus capacul şi am redus focul ;  după 3-4 minute, l-am întors şi l-am fript pe cealaltă parte. În total 10-15 minute. L-am stins cu un pahar de vin.
Am aranjat legumele deja rumenite şi am aşezat platoul cu păstrăv pe masă, alături de salata obţinută din ingredientele anterior descrise.

Puteţi face şi o garnitură de cartofi cu rozmarin.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu